مصائب مسافران فرودگاه شیراز

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران/فارس با زحمت ساک های بزرگ را دنبال خود می کشد در حالی که دختربچه ای به دنبال او می دود. در سراشیبی تند پارکینگ طبقاتی، بدون وجود حفاظ، یک چشمش دخترش را می پاید و یک چشمش مراقبت می نماید که خودش به زمین نخورد، پیچ آخر را که رد می نماید، پرایدی ترمز می گیرد و دخترک از ترس جیغ می کشد و ...

مصائب مسافران فرودگاه شیراز

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران، پارکینگ طبقاتی و نیم ساخته فرودگاه شیراز، مدت هاست به روی مسافران باز شده است اما پله و آسانسور ندارد و فاصله آن تا محوطه ترمینال های داخلی و خارجی آنقدر هست که آدم ها را به دشواری بیندازد و ناله هایشان را به آسمان بلند کند.

زیرساختی که بعد از 35 سال در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب ایجاد شده است، طی دو سال گذشته بیش از آن که باری از دوشی برداشته باشد، مخاطرات و دلواپسی ها و سختی هایی را برای بسیاری ایجاد نموده است.

در تمام دنیا، نقاطی نظیر ترمینال های مسافربری زمینی، هوایی، دریایی و هوایی، به عنوان نقطه ورودی مسافران به یک کشور، استان یا شهر، به لحاظ زیباسازی و تسهیلات و خدمات، بهترین است تا افراد در هنگام ورود و خروج، بهترین خاطره ها را با نگاه به هر سمت یا روبروه با هر ساختار و سیستم و شرایط، در ذهن ثبت نمایند.

ترمینال ها خصوصا در نقاط گردشگری دنیا، شهرهایی که داعیه دار صنعت پر اهمیت توریسم است، توسط مدیرانی خلاق، خوش اخلاق و مدبر اداره می گردد که همواره در دسترس و جوابگو هستند. افرادی به عنوان پرسنل در آن مشغول به ارائه خدمات می شوند که خوش رویی و بیان مناسب، از خصوصیت های اصلی آنان باشد و خدماتی ارائه می گردد که گاه در هیچ نقطه ای از شهر و کشور، با آن کیفیت و تناسب قیمت، نیست.

فروشگاه هایش نقره داغت می نمایند و هر کالایی را باید به قیمت جان آدمیزاد و شیر مرغ!! به دست بیاوری، نمازخانه اش دلت را پر از غم می نماید و ... به محوطه که می رسی، سیستم حمل و نقل ناکارآمد آن، غصه را در ذهنت می کارد .

یکی از شهروندان شیرازی که به سختی ساکی سنگین را در بغل گرفته و به سمت ترمینال داخلی حرکت می نماید، به خبرنگار خبرنگاران گفت: برای سفری سه روزه قصد عزیمت به مشهد را دارم و به دلیل دور بودن پارکینگ تا محل ترمینال، با دشواری روبرو شده ام.

او که خود را ابطحی معرفی کرد، اضافه نمود: در جهت سراشیبی پارکینگ، چرخ زیر ساک شکست و مجبور شدم آن را بغل کنم و هیچ وسیله ای هم نیست که مسافت پارکینگ تا ترمینال، افراد را جابه جا کند.

خانم جوانی که دختر کوچکش پشت سر او می دوید هم گفت: خداوکیلی می بینید چه شرایطی است، نزدیک بود تصادف کنم اگر می دانستم با تاکسی می آمدم.

او ادامه داد: پارکینگ ایجاد نموده اند، خب زحمت کشیده اند بعد از این همه سال، اگر راه اندازی شده است چرا آسانسور و پله مناسب ندارد، چرا این همه فاصله تا ترمینال ها، چرا یک وسیله ای برای جابه جایی مسافران نیست؟

این خانم جوان که برای عیادت پدرش به تهران می رود، گفت: هیچ کس هم نیست که این شرایط را برایش شرح بدهیم و خواهان توجه به مسائل و برطرف آنها شویم.

شهروند سالمندی که متوجه گفت وگوی خبرنگار خبرنگاران با مسافران فرودگاه شده است، با لبخند گفت: من سال های سال در حال تردد به شهرهای داخلی و کشورهای خارجی هستم و متاسفانه همواره، این فرودگاه با مسائلی روبرو بوده است.

او که خود را هنروران معرفی می نماید، اضافه نمود: فرزندانم در تهران و اصفهان زندگی می نمایند و مدام یا ما می رویم یا آنها می آیند، برای ما راحت ترین وسیله هواپیماست و همواره به فرودگاه که می رسم دلم ریش می گردد برای شیراز.

این شهروند خوش مشرب، گفت: شیراز باید بهترین ها را داشته باشد، لایق بهترین هاست، اما متاسفانه مسئولانش کمی مسامحه می نمایند، توجه کنید چه بوی مشمئز نماینده ای اینجا وجود دارد. حالا هوا کمی خنک شده، تابستا واویلاست!!

او ادامه داد: فرودگاه باید زیبا باشد، با چشم اندازی که آدم را به شادابی برساند، نگاه کنید اطراف را، البته دست شان درد نکند که این میدان را هم درست نموده اند و به جای درخت و گل و گیاه، جایی برای ماشین ها ساخته اند!

میان گفت و گوهایمان، فردی بیسیم به دست، یکی دو بار دورمان می زند و هر بار دکمه پیج بیسیمش را فشار می دهد تا خش و خش بیشتر احساس گردد.

از نگاه تمام صاحب نظران، فرودگاه پیشانی هر شهری بوده و باید در ابعاد مختلف با نگاهی علمی، مدیریت شوند. بروز کوچکترین ایراد در این نقاط، برای همواره در ذهن بیننده، ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، فرودگاه ها، به عنوان پیشانی شهر، همواره مدنظر برنامه ریزان قرار داشته و به همین دلیل توجه به مکان یابی، معماری ساختمان، امکانات خدماتی و ... به عنوان یک ضرورت محسوب شده است. فرودگاه، اولین و آخرین تصویر را در ذهن هر مسافری که وارد یک شهر شده یا قصد خروج از آن را دارد، ایجاد می نماید، تصاویری که ماندگارترین تصاویر خواهد بود.

اما در شیراز، فرودگاه در آخرین نقطه برنامه ریزی ها واقع شده است و به همین دلیل طی سال های متمادی با انواع مسائل روبرو بوده و با وجود انعکاس این مسائل از سوی رسانه ها و حتی برخی مسئولان، کمترین میزان بازخورد را شاهد بوده ایم.

آنالیز رسانه ها طی یک ماه اخیر نشان دهنده حجم قابل توجهی از گزارش های انتقادی است که با اشاره به واقعیت های موجود در فرودگاه شیراز، لزوم توجه برنامه ریزان و مدیران را مورد تاکید قرار داده اند.

وجود بوی نامطبوع، سیستم حمل و نقلی نه چندان مناسب، نظارت اندک بر عرضه خدمات فرودگاهی، پارکینگ و گران فروشی های غرفه داران و ... بخشی از مسائل فرودگاهی است که عنوان بین المللی را بر تارک دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 180

به "مصائب مسافران فرودگاه شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصائب مسافران فرودگاه شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید