معروف ترین حراج های فوتبال

به گزارش بازی ناتمام، حراج مشهورترین یادگار های ستارگان یا رویداد های خاص دنیای فوتبال، اتفاقی بسیار رایج است و همه جای دنیا رخ می دهد. حالا اگر پای دیگو مارادونا، افسانه آرژانتینی این رشته ورزشی در میان باشد که دیگر تکلیف روشن است.

معروف ترین حراج های فوتبال

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، بی گمان مشهورترین حرکت فوتبالی مارادونا گلی بود که در جام دنیای 1986 مکزیک با دست وارد دروازه انگلستان کرد. بعد از آن بازی استیو هاج، بازیکن تیم ملی انگلستان پیراهنش را با مارادونا عوض کرد و حالا، بعد از مرگ مارادونا این لباس حکم یک گنج را برای او پیدا نموده است.

یک کارشناس روی پیراهن مارادونای فقید قیمت دو میلیون دلاری گذاشته، اما هاج که حالا 54 ساله است اعلام نموده تحت هیچ شرایطی حاضر به فروش آن نیست.

این فوتبالیست بازنشسته می گوید بعد از مرگ مارادونا با انواع و اقسام تماس ها و پیشنهاد ها از سراسر دنیا روبرو شده، اما تصمیمش را تغییر نمی دهد: من 34 سال است که این پیراهن را دارم و هرگز سعی ننموده ام آن را بفروشم. داشتن آن را دوست دارم. از نظر احساسی، یک حس باورنکردنی به آدم دست می دهد. باید دید خاتمه مقاومت هاج می شکند یا نه.

در عین حال موارد مشابه زیادی در دنیای فوتبال داشته ایم. مثلا هشت سال پیش زمانی که دو بازیکن بایرلورکوزن بر سر پیراهن مسی در رختکن این تیم دعوا راه انداختند، رودی فولر، مدیر ورزشی باشگاه آلمانی آن را از این دو نفر گرفت و در یک حراج خیریه، 11 هزار یورو فروخت.

پیراهن زیدان در فینال جام دنیای 98 نیز سال ها بعد به قیمت 40 هزار یورو در یک حراجی فروش رفت. همین اواخر هم چند ستاره رئال مادرید پیراهن های شان را برای یاری به بیماران کرونایی حراج کردند که برایشان درآمد 24 هزار یورویی داشت.

با این همه شاید عجیب ترین و البته چندش آورترین مزایده از این دست مربوط به آخرین آدامس جویده شده الکس فرگوسن به عنوان سرمربی منچستریونایتد باشد؛ آدامسی که یک طرفدار آن را از روی زمین برداشت و در حراج اینترنتی، 500 هزار یورو فروخت!

در ایران هم طبیعتا چنین مواردی داشته ایم که خب مثل بومی سازی هر فرآیند دیگر، آغشته به حاشیه هایی هم بوده است. به عنوان مثال سال 90، ایمون زاید کفش و پیراهنی که با آن ظرف 10 دقیقه سه گل به استقلال زده بود را به حراج گذاشت و یک طرفدار مجموعا با پرداخت 14 میلیون تومان صاحب آن ها شد؛ هر چند اول یک پیراهن دیگر به این بنده خدا دادند و بعد از افشای این تقلب و کلی سر و صدا، پیراهن اصلی تحویلش شد.

سال 93 هم پیراهنی که حمید استیلی در جام دنیای 98 با آن به آمریکا گل زد به حراج گذاشته شد و نهایتا با رقم یک ونیم میلیارد تومان بابت امور خیریه به فروش رفت.

خب البته این رقم اغراق آمیز به خاطر آن بود که مشتری عادی آن را نخرید؛ بلکه حمیدرضا سیاسی و شرکت بهنام پیشرو کیش این کار را کردند. در یک نمونه معروف دیگر سال 92 در حاشیه بازی ستارگان پرسپولیس و میلان، سرانجام رافت پیراهن پائولو مالدینی را گرفت که خیلی سروصدا راه انداخت و عده ای حسابی با آن شوخی کردند.

با این حال رافت عزیز این پیراهن را در یک حراجی 55 میلیون تومان فروخت و مبلغ مربوطه را در مراسمی رسمی صرف یاری به راه اندازی یک مرکز دیالیز در آستارا کرد. دمش هم گرم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 879

به "معروف ترین حراج های فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین حراج های فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید