گران ترین غذاهای جهان

به گزارش بازی ناتمام، لیست 10 غذای گران قیمت سال 2016-2017

غذا بنیادی ترین احتیاج بدن محسوب می گردد و هیچ کس بدون آن قادر به ادامه حیات نخواهد بود. برای داشتن بدنی سالم مصرف تمام مواد غذایی لازم است و این تنوع در طعم، مواد مغذی و معدنی، در همه کشورهای مختلف دنیا نظیر چین، ایتالیا، هند، آمریکا و … مطابق با آداب و رسوم و عادات غذایی هر مرز و بوم وجود دارد. بعضی از مردم دوست دارند که بهترین، گران ترین و خوشمزه ترین غذاها را امتحان نمایند زیرا این دسته از افراد عاشق چشیدن طعم های جدید و متنوع هستند. غذاهای گران قیمت و خوشمزه ای که در سرتاسر دنیا یافت می شوند، دارای مخلفات ویژه ای هستند که اغلب همین امر بر افزایش قیمت آنها منجر شده است. این غذاهای گران قیمت که مردم معمولی استطاعت اقتصادی خرید و طبخ آن را ندارند فقط در رستوران های لوکس و عظیم سرو می شوند.

گران ترین غذاهای جهان

در این مقاله سعی بر آن داریم که گران قیمت ترین غذاهای سال 2016 تا 2017 را به شما معرفی کنیم. آلبا ترافل (Alba Truffle) سفید با ارزش 160460 دلار در این فهرست صدر نشین است.

10.قارچ ماتسوتاکه 1000 دلار (Matsutake Mushrooms)

گران ترین قارچی که بر روی زمین روییده ماتسوتاکه (Matsutake) نام دارد و به راحتی قابل دسترس نیست. این قارچ پرطرفدار در آسیا، شمال امریکا، اروپا، ژاپن، چین، کره، ایالات متحده، کانادا، فنلاند و سوئد یافت می شود و اغلب در مجاورت کاج قرمز ژاپنی می روید. اگر می خواهید در کشور ژاپن این قارچ را پیدا کنید، باید در زیر برگ های ریخته شده کف جنگل به دنبال آن بگردید. کاری سختی به نظر می رسد! این طور نیست؟

9.شیرینی حلقوی وستین هتل 1000دلار (Matsutake Mushrooms)

شهر نیویورک که به واسطه هتل های مجلل و پر زرق و برقش در جهان زبانزد خاص و عام است، یکی از گران ترین شهرهای آمریکا به شمار می رود. فرانک توجاگو (Frank Tujague) سر آشپز هتل وستین (Westin Hotel) نیویورک، یکی از گران قیمت ترین غذاهای جهان را ویژه این هتل ابداع نموده است. باگلز (Bagels) نان پخته دایره ای شکل است که با کمی کرم ترافل سفید، گیاه دیوخار، ژله و برگ های طلایی تزیین شده و به نام دونات سرو می شود. نوش جان!

8.زیلیون دلار فریتاتا 1000 دلار (The Zillion Dollar Frittata)

املت یکی از محبوب ترین صبحانه های جهان است که بیشتر مردم طالب آن هستند. چراکه هم پخت آن آسان است و هم وعده غذایی سالمی به شمار می رود. زیلیون دلار فریتاتا گران قیمت ترین صبحانه ای است که توسط هتل مریدین پارکر نیویورک (Le Parker Meridien Hotel) به مشتریانش ارائه می شود. البته این املت از مخلفات متفاوت و ویژه ای درست می شود. این غذا مخلوطی از 6 تخم مرغ و 10 اونس خاویار سوروگا (sevruga) و خرچنگ است. سوروگا نوعی ماهی خاویار است که فقط در حوضه دریای خزر و دریای سیاه یافت می شود. خاویار سوروگا ماده غذایی بسیار گرانی محسوب می شود، به طوری که ارزش هر اونس آن به 65 دلار می رسد.

7.استیک کرافت واگیو ریبی 2800 دلار (Craftsteaks Wagyu Ribeye)

یافتن واگیو (نژادی خاص از گاو) در شمال آمریکا کار بسیار سختی است. زیرا خواستگاه این گوشت عمدتا در محدوده داخل و خارج کشور ژاپن می باشد. گوشت گاو ژاپنی بسیار مقوی، سالم و سرشار از امگا3 و امگا6 و اسید چرب می باشد که در حال حاضر نسبت قابل قبولی از چربی های اشباع شده و اشباع نشده در آن کشف شده است. تهیه این گوشت برای رستوران های سطح متوسط ژاپن، مقرون به صرفه محسوب می شود اما یک برش از گوشت دنده استیک کرافت ویگو در شهر نیویورک (Craftsteaks Wagyu Ribeye) غذایی گران به شمار می رود که جهت مهمانی های مجلل سرو می شود.

6.سمندری خزانه، غذای کاری بمبئی (Samundari Khazana Curry)

نخستین بار یک سر آشپز انگلیسی به نام پرالاد هگد (Prahlad Hegde) این غذای دریایی را ابداع نمود و ادعا کرد دستور پخت آن یک میراث خانوادگی است. این غذا در مراسمی که به خاطر فیلم میلیونر زاغه نشین برگزار گردید به مهمانان ارائه شد. از با ارزش ترین مواد غذایی به کار رفته در این خوراک می توان به خرچنگ دوون (Devon)، قارچ سفید (white truffle)، خاویار بلوگا (Beluga) به همراه طلا، خرچنگ دریایی اسکاتلند، 4 عدد صدف آبالون (abalones) و4 عدد تخم بلدرچین اشاره کرد.

5.دومنیکو کورولا، پیتزا رویال (Domenico Crolla, Pizza Royale)

نخستین بار آشپز اسکاتلندی دومنیک کورولا (chef Domenico Crolla) تصمیم به تهیه پیتزایی به ضخامت 5 اینچ گرفت و نام پیتزا رویال 007 را برای آن انتخاب کرد. در تهیه این پیتزا از مواد مختلفی نظیر: خرچنگ، خاویار، سس گوجه فرنگی، ژامبون، ماهی دودی اسکاتلندی، گوشت گوزن و سرکه استفاده شده است. این مواد به نوبه خود بسیار گران هستند اما طلای 24 عیار که چاشنی آن شده تا حد زیادی بر ارزش این پیتزا افزوده است.

4.هندوانه سیاه دنسوکه 6100 دلار (Densuke Black Watermelon)

هنگامی که به هندوانه فکر می کنید، تصویر پوسته سبز و درون قرمزرنگ آن در ذهنتان نقش می بندد. جالب است بدانید هندوانه تنها سبز رنگ نیست بلکه گونه بسیار نادر و گران از این میوه وجود دارد که به رنگ سیاه است. این هندوانه سیاه که دنسوکه نام دارد، در جزایر ژاپنی رشد نموده و در این کشور به نام هوکایدو (Hokkaido) در میان مردم شناخته می شود. به دلیل ضخامت و تردی که از ویژگی های شاخص آن به شمار می رود، طعم مطلوب و دلپذیری دارد. پوسته خارجی هندوانه سیاه و داخل آن سرخ رنگ است. همچنین، وزن این هندوانه به 17 پوند می رسد.

3.یوباری پادشاه خربزه ها 23000 دلار (Yubari King Melons)

برای کسانی که عاشق طالبی و خربزه هستند، خربزه یوباری بهترین پیشنهاد است. البته این یک خربزه معمولی نیست چراکه دارای ارزش بالایی بوده و از گران قیمت ترین میوه ها به شمار می رود. این میوه در ژاپن رشد می نماید و دارای طعم جالبی است که آن را از دیگر میوه ها بسیار متمایز می سازد. اغلب رستوران هایی که غذاهای دریایی ارائه می دهند این میوه خاص را خریداری نموده و غذاهایشان را خوش طعم تر می نمایند. یوباری با درخواست بالای مردم در سوپر مارکت ها عرضه می شود که البته خرید آن برای همه اقشار جامعه امکان پذیر نیست.

2.خاویار الماس 25000 دلار (Almas Caviar)

خاویار الماس از ایران سرچشمه می گیرد و گونه ایی به شدت نایاب از خاویار محسوب می شود. بدون این خاویار هر غذای گران قیمتی به گونه ای ناقص است چراکه بهترین طعم ممکن را به هر خوراکی می بخشد. این خاویار در هر فروشگاهی عرضه نمی شود و تنها مکانی که می توان آن را تهیه کرد خانه خاویار (Caviar House & Prunier) است که در پیکادیلی (Picadilly) لندن واقع شده است. در بسته بندی خاویار الماس از طلای 24 عیار استفاده شده و یک قوطی کوچک از آن به قیمت 1250 دلار به فروش می رسد. این ماده غذایی محبوب فقط در رستوران های عظیم و گران قیمت جهان سرو می شود.

1.آلبا ترافل سفید ایتالیایی 160406 دلار (Italian White Alba Truffle)

آلبا ترافل سفید ایتالیایی گران قیمت ترین ماده غذایی موجود در جهان می باشد. پرورش این نوع قارچ کار بسیار سختی محسوب می شود اما در عین حال بسیار خوشمزه و خوش طعم است. آلبا ترافل را می توانید در تپه های سن مینیاتو (San Miniato) پیدا کنید. یک سرمایه گذار هنگ کنگی به همراه همسرش 1.51 کیلوگرم از این قارچ را به قیمت 160406 دلار خریداری کردند که باعث شد این ماده خوراکی به گران قیمت ترین غذای جهان تبدیل شود.

منبع: سفرمی
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 413

به "گران ترین غذاهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین غذاهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید