موزه ای در شوش که جهانی شد

به گزارش بازی ناتمام، از تماشا تصاویر زیبا و تماشای محوطه موزه هفت تپه در شهر شوش استان خوزستان لذت ببرید.

موزه ای در شوش که جهانی شد

به گزارش گروه شهروند خبرنگار خبرنگاران، شوش یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های جهان است. از جاذبه های این شهر زیبا محوطه هفت تپه است، محوطه ای که در آن موزه ای دیدنی به همین نام وجود دارد که می توانید از آن بازدید کنید.

در این موزه فقط اشیا و آثاری که از هفت تپه کشف شدند به نمایش گذاشته شده است. در این موزه امکاناتی مثل سالن های نمایشگاهی، آزمایشگاه، کتابخانه، سالن ترمیم سفال، کارگاه بازسازی، لابراتوار عکاسی وجود دارد و بازدید از آن برای عاشقان تاریخ و گردشگری می تواند جالب توجه باشد.

محوطه باستانی هفت تپه شوش از تاریخی ترین منطقه ها بین النهرین است که متعلق به تمدن ایلام بوده است. چیزی که در این محوطه زیاد به چشم می خورد تپه های متعدد تاریخی است که نام این محل نیزاز همین تپه ها آمده است. این محوطه باستانی حدود 1/5 کیلومتر مربع وسعت دارد و از 14 تپه مختلف تشکیل شده است. در واقع در اینجا خرابه ها و به جای مانده هایی از یک شهر باستانی را می بینید که قدمت آن به 3500 سال قبل برمی شود.

ظاهر شدن یک طاق آجری در این منطقه هنگام ساخت جاده، باعث روی آوردن باستان شناسان به این منطقه شد. بنا بر عقیده بعضی باستان شناسان محوطه باستانی هفت تپه در قرن 15 قبل از میلاد در برای مدتی مرکز حکومت ایلامیان بوده، اما بعد از تخریب و ویرانی، مردم آن موقع تصمیم گرفتند تا شوش را به عنوان مرکز قدرت ایلام معرفی نمایند.

اولین کندوکاو و حفاری در هفت تپه به سال 1344 برمی شود، عملیاتی که حدود 13 سال طول کشید و موجب کشف آثار ارزشمندی شد. با آغاز حفاری ها تعداد بسیار زیادی آثار تاریخی و مهم پیدا شد که برای نگهداری آن ها احتیاج به موزه ای در همین نزدیکی بود. ساخت این موزه که در سال 1349 آغاز شده بود بعد از سه سال در سال 1352 به سرانجام رسید.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال نموده است که مشاهده می کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - شوش

بیشتر بخوانید:

گشتی در طبیعت پاییزی روستای اردکلو + تصاویر

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1378

به "موزه ای در شوش که جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ای در شوش که جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید