بازسازی خانه: بازسازی خانه تاریخی عطایی اهر

به گزارش بازی ناتمام، فرماندار شهرستان اهر از بازسازی خانه تاریخی معروف به عطایی در شهرستان اهر اطلاع داد.

بازسازی خانه: بازسازی خانه تاریخی عطایی اهر

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سید محمد عابدی در بازدید از مراحل بازسازی این خانه تاریخی گفت:

خانه تاریخی معروف به عطایی که از اماکن قدیمی و تاریخی شهرستان اهر است، در 26 دی 87 به ثبت ملی رسیده و بعد از تملک قسمتی از این بنای دوره قارجار که در خیابان حزب ا... قرار گرفته است، در حال احیاء و بازسازی است. باید در حفظ و نگهداری خانه های تاریخی از این دست که ذوق خلاق هنرمندان را نشان می دهد، به عنوان هویت تاریخی آنها کوشش گردد تا نه تنها محل بازدید توریستان و مسافران باشد، بلکه به نسل های امروز و آینده نیز انتقال یابد. در شهرستان اهر نیز اینگونه خانه های تاریخی وجود دارد که در پی شناسایی و حفاظت از آنها هستیم و علاوه بر این برای جذب توریست در منطقه، ایجاد مجموعه های فرهنگی - تاریخی و مجتمع های بین راهی و رفاهی از الویت های مهم در شهرستان اهر است.

ایجاد موزه سنگ در محوطه شهرداری اهر یکی از اولویت های مهم برای بازدید علاقه مندان به آثار تاریخی و به خصوص سنگ های تاریخی کشف شده در منطقه است.

لازم به ذکر است بیش از 100 اثر تاریخی ثبت شده در شهرستان اهر وجود دارد که از آن جمله می توان به بقعه شیخ شهاب الدین اهری، مسجد جامع اهر و خانه دکتر قاسم خان اهری اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1384

به "بازسازی خانه: بازسازی خانه تاریخی عطایی اهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: بازسازی خانه تاریخی عطایی اهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید