نمایشگاه جنازه های ترسناک قدیسان

به گزارش بازی ناتمام، نمایشگاه باعناوین مختلف و گاهی عجیب وغریب در نقاط زیادی از جهان برپا شده که هرکدام به نوبه خود علاقمندان خود را دارد و جاذب خاص خود را هم جلب میکند.ولی مطلب این پست ما از نوع حیرت انگیز آن میباشد.نمایشگاه جنازه های ترسناک قدیسان فنا ناپذیر قدیسان مذهب کاتولیک، که یکی از ترسناکترین و جذابترین ها در نوع خود محسوب می گردد. قدیسانی که از صدها سال پیش،جنازه هایشان نگداری می گردد. به عقیده کلیسای کاتولیک، زمانی که در مدت زمانی که باید و شاید، جنازه ای متلاشی نشد و از بین نرفت، نشانه عنایت و رحمت خداوند محسوب می گردد. وقتی پیکر چهره های مقدس وقدیسانی را از سردابه ای که دفنشان نموده بودند ،بیرون کشیدند و مشاهده کردند جسد آنها از آنچه که انتظار می رفت کمتر پوسیده شده، به آنان لقب فنا ناپذیر را اعطا کردند وبا احتیاط کامل از آنها نگهداری شد؛ حتی زمانی که اجساد با ذوند معمول مضمحل می شدند هم این مراقبت با تمام جوانب، ادامه داشت.زیارتگاهی در کلیساها برای این اجساد فنا ناپذیر ،در سراسر جهان ساختند. ایتالیا که عنوان مرکز قدرت روحانی پاپ و کلیسای کاتولیک را دارا است، بیشترین تعداد از این بناهای یادبود ترسناک را در خود جای داده است.بعضی از این جنازه ها هنوز سالمتر از دیگر جنازه های موجود، به جای مانده اند. در ادامه تصاویری از این نمایشگاه جنازه ها ترسناک و جسدهای ترسناک را با هم خواهیم دید...

نمایشگاه جنازه های ترسناک قدیسان

آنا ماریای رستگار تایجی، رُم

آنا ماریای تایجی (هنوز) ،در واقع یک قدیسه واقعی در نمایشگاه جنازه های ترسناک قدیسان نبود. ولی توانسته مرحله اول فرآیند قدیسه شدن را طی کند؛ این مرحله آمرزش نام دارد. آنا در سال 1930 آمرزیده شد و عنوان رستگارش هم از همین جا شکل گرفت.آنا ماریا یک راهب بود که در اواخر قرن هجده و اوایل قرن نوزدهم زندگی میکرد. او در زندگی دنیوی خود، از جهان کناره گرفت و بارها الهاماتی درباره آینده به او میشد . پس از مرگش در 1837، جسد فناناپذیرش به عنوان سمبولی از قداست و پاکی در جاهای مختلف به نمایش گذاشته شد. البته در حال حاضر در این نمایشگاه جنازه های ترسناک ، این فاسد نشدن طبیعی نیست، چون آن را با موم بازسازی کردند.

سنت کارلو داسِزه، رُم

راهب فرانسیسی در قرن هفدهم، سنت کارلو داسزه، که او هم با موم در مجموعه جسدهای ترسناک نگهداری میگردد. ولی گزینه موم بتازگی به جسد اضافه شده است. او در واقع در زندگیش زیاد آدم جذابی نبوده، یک راهب معمولی ،که بخاطر باغبانی ومهارت در نوشتن معروفیت داشت. سالم ماندن جسد او درطول سالیان، دلیی شد تا در سال 1882 آمرزیده گردد، وقتی دویست سال پس از مرگش در سال 1670، در سال 1959 تقدیس شد و آخرین مرحله برای کسب قدوسیت را گذرانید.

سنت فرانسِسکا رُمانا، رُم

بیوه ای در قرن چهارده ،سنت فرانسسکا رُمانا بود که در یک صومعه به زندگی خود خاتمه داد. او هم ظاهرا الهام هایی از قدیسان و جهنم داشت و می توانست در تاریکی ببیند. به صورتی که، همین کافی بود تا این زن قدیسه گردد.جسد او در میان جسدهای ترسناک با این که پس از گذشت سال ها به جای مانده بود، ولی حالا فقط اسکلت او به جا مانده و برای نمایش ،لباسی بر آن پوشانده اند.

سنت ویکتوریا، رُم

یکی از قدیمی ترین قدیسه ها و جسدهای ترسناک با پیکر فاسد نشده، سنت ویکتوریا است. او زنی رُمی در قرن سوم پس از میلاد بود که همراه خواهرش آناتولیا ،حاضر نشدند با خواستگاران کافر خود ازدواج نمایند. سنت ویکتوریا یک قدیسه فنا ناپذیر حقیقی نیست، پس از مرگ این دو خواهر، مسیحیان این دو را تعظیم و تکریم کردند. سپس استخوانهایشان به عنوان آثار باستانی در منطقه مدیترانه پخش شدند. و در نهایت، به جامانده های استخوانهای این قدیسه جمع آوری و در این تمثال مومی وحشتناک قرار داده شد.

بازوی سنت فرانسیس خاویر، رُم

معمولا جعبه های اشیای متبرک از جسدهای ترسناک همچون شکلی دارند. ساعد فنا نشده سنت فرانسیس خاویر. او یک مبلغ مذهبی بود در قرن شانزدهم که اهل اسپانیا بود.کل امپراطوری پرتغال را طی کرد تا کلیسایی بسازد و بومیان هند، ژاپن وچین را به دین مسیحیت ارشاد کند. پیکر سنت فرانسیس ،پس از مرگ او در سال 1552 که در چین رخ داد، به شهر گوا در هند انتقال داده شد. بخش اعظم جسد او هنوز دست نخورده و سالم مانده و در آنجا نگهداری می گردد. ولی با همه اینها، ساعد او به سفر ادامه داد و اکنون در شهر رُم نگهداری می گردد.

سنت پیوس پنجم، رُم

پیوس پنجم، قبل از آنکه قدیس گردد، مدت کوتاهی پاپ بود.در دوران کوتاه حکمرانی اش از سال 1566 تا وقت مرگش در سال 1572، برخی از مهمترین مقامها در زمان رنسانس ایتالیا را اشغال کرد. مراسم وتشریفات تبرک کردن جنازه او، حدود یک قرن بعد، بسیار باشکوه بود ویکی از بخشهای اشرافی این مراسم، آرامگاه تازه ومجلل برای این قدیس ایتالیایی بود.وقتی که قرار شد جسد او را از مقبره قدیمی به آرامگاه تازه انتقال دهند، مشاهده کردند که پیکر بیجان این نیمه قدیس،تقریبا سالم ودست نخورده به جای مانده است. ناگفته نماند، محل دفن تازه، همچون محل قبلی با جسدش مهربان نبوده است. پس ناگزیر پیکره وی را با فلز اندود کردند تا از فساد بیشتر در امان بماند.

سنت سِسیلیا، رُم

سنت سسیلیا، یک قدیسه فنا ناپذیر اصیل است. طبق گفته افسانه ها، او یک نجیب زاده رُمی بود که در قرن دوم میلادی، خود را وقف دین و آیین مسیحیت کرد. وی آنقدر زنده ماند تا پیش از اینکه گردنش را بزنند، به مردم گفت که خانه اش را به کلیسا تبدیل نمایند. براساس گفته ها، وقتی که در سال 1599، 1400 سال پس از مرگش، در مقبره را باز کردند، طوری اورا یافتند که انگار خوابیده است. پیکر او پس از بیرون آوردن، سریع شروع به از بین رفتن کرد. ولی کلیسا ترسی از این رویداد بخود راه نداد، چراکه مدل مرمرینی از جسد او را ساخته بودند تا در معرض دید عموم قرار دهند. در حقیقت، پس از کشف جسد از جسدهای ترسناک فاسد نشده این قدیسه بود که موجی از آنالیز جنازه های مسیحیان دوران باستان شروع گشت.

سنت جیووانی، رُم

جسد این قدیس در نمایشگاه جنازه های ترسناک قدیسان ، یعنی سنت جیووانی داتریورا هم مانند پیکر بسیاری از قدیسان دیگر برای محافظت با فلز پوشانیده شده است.او یک مبلغ بود و در قرن هجده می زیست. تصمیم گرفت، آیین مسیحیت را در کشور چین رواج دهد. به مدت پانزده سال او کافران را با آموزه های مسیح تعلیم داد. در نهایت محلی ها که چندان هم هوادار مذهب کاتولیک نبودند جیووانی و مریدانش را شکنجه دادند و در انتها خفه نموده و کشتند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1678

به "نمایشگاه جنازه های ترسناک قدیسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه جنازه های ترسناک قدیسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید