پوتین: روسیه مبتکر مسابقه تسلیحاتی به راه افتاده کنونی نیست

به گزارش بازی ناتمام، رئیس جمهوری روسیه ضمن ارزیابی مذاکرات با همتای آمریکایی خود در ژنو و دیدگاهش نسبت به جو بایدن، گفت: درک مشترکی از بعضی مسائل، از جمله بازدارندگی مسابقه تسلیحاتی و حل مناقشات منطقه ای بین دو کشور بوجود آمده است.

پوتین: روسیه مبتکر مسابقه تسلیحاتی به راه افتاده کنونی نیست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد که مسابقه تسلیحاتی، آشکار یا پنهان جریان دارد، ولی این مسئله به ابتکارعمل طرف روسی صورت نگرفته است.

پوتین روز پنج شنبه در نشستی با فارغ التحصیلان مدرسه عالی مدیریت دولتی، در مورد نتایج مذاکرات خود با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ژنو، یادآور شد که دو طرف توانستند درک مشخصی از مواضع یکدیگر بدست آورند و جهت گیری هایی وجود دارد که اولویت ها و منافع روسیه و آمریکا منطبق است.

وی شرح داد: از جمله این عرصه ها، مسئله بازدارندگی مسابقه تسلیحاتی است که عملاً آشکار یا پنهان در جریان است، هرچند مبتکر آن طرف روسی نبوده است. از دیگر عرصه ها می توان به حل و فصل مناقشات منطقه ای، به خصوص اوضاع در افغانستان نام برد، جایی که نظامیان آمریکایی در صدد خارج شدن از آنجا هستند که در نزدیکی آن پایگاه نظامی روسیه در خاک تاجیکستان قرار گرفته است و این مسئله از این جهت برای ما و برای امنیت منطقه آسیای مرکزی اهمیت دارد.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: مسائل مربوط به محیط زیست و تغییرات اقلیمی نیز برای هر دو کشور دارای اولویت هستند که از جمله این موارد، فعالیت ها در منطقه قطب شمال است.

به گفته وی، مسائل بسیاری نیز هستند که روسیه و آمریکا باید به همراه یکدیگر در این فکر بوده و مراقب باشند تا درگیری رخ ندهد و کوشش مشترک برای حل و فصل آنها به نفع هر دو کشور است، چرا که نگرانی ها و ادعاهای متقابلی در این زمینه ها وجود دارد.

به عقیده پوتین، بایدن با تصویری که رسانه ها از او ساخته اند، متفاوت است

ولادیمیر پوتین یادآور شد جو بایدن در نشست سران ژنو در انتها یک سفر طولانی در قاره اروپا، با توجه به تغییرات ساعتی نسبت به آنسوی اقیانوس بسر می برد، با این حال وی بسیار سرحال به نظر می رسید و مذاکرات رو در رو بیش از دو ساعت طول کشید و در جوی خوب و سازنده ادامه یافت.

وی چنین ابراز عقیده کرد که تصویری که رسانه های گروهی روسی و آمریکایی از رئیس جمهوری جدید آمریکا جلوه می دهند، با واقعیت هیچ تطابقی ندارد، جو بایدن سیاستمداری بسیار حرفه ای است و در کار با وی باید بسیار دقیق باشید تا چیزی را از دست ندهید. او نیز به همه مسائل دقت دارد و این مسئله در جریان مذاکرات ژنو کاملاً آشکار بود.

پوتین بدین ترتیب با این شایعه که رهبر آمریکا بعضی مواقع گیج می گردد مخالفت کرد و ابراز امیدواری نمود که شرایط در ایالات متحده مانند سال های اخیر نباشد و به جو بایدن اجازه داده گردد تا با آرامش مسئولیت خود را انجام داده و کار کند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تأکید کرد که مقامات مسکو همه کوشش خود را برای دفاع از منافع کشور انجام می دهند و آماده هستند تا به مذاکرات تا جایی که طرف آمریکایی آمادگی داشته باشد، ادامه دهند.

وی اضافه کرد، برای روسیه بسیار اهمیت دارد تا کوشش ها برای مبارزه با جرایم سایبری به همراه ایالات متحده متحد گردد. به گفته پوتین، طرف روسی سال هاست که پیشنهاد شروع مذاکرات در این زمینه را داده ولی متأسفانه مقامات واشنگتن دائماً این پیشنهاد را رد نموده و تنها به متهم کردن مسکو به همه تقصیرها بسنده می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1173

به "پوتین: روسیه مبتکر مسابقه تسلیحاتی به راه افتاده کنونی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه مبتکر مسابقه تسلیحاتی به راه افتاده کنونی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید