خبرنگاران کرملین: به تحریم های جدید اتحادیه اروپا پاسخ می دهیم

به گزارش بازی ناتمام، مسکو - خبرنگاران - دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که کشورش به تحریم های جدید اتحادیه اروپا که در خصوص مسمومیت ادعایی الکسی ناوالنی فعال سیاسی روس وضع شده، پاسخ خواهد داد.

خبرنگاران کرملین: به تحریم های جدید اتحادیه اروپا پاسخ می دهیم

با ما سفر کنید و با خرید تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، پسکوف امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت: روسیه به تحریم های اتحادیه اروپا به گونه ای پاسخ خواهد داد که به بهترین وجه در جهت منافع کشور باشد.

خبرگزاری دویچه وله امروز گزارش داد که اتحادیه اروپا در خصوص تحریم 6 شهروند روسیه و یک سازمان به دلیل مسمومیت الکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه موافقت نموده است.

مقامات اروپایی به خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری آلمان (DPA) اعلام کردند که سفیران اتحادیه اروپا در نشست بروکسل موافقت کردند که (در خصوص تحریم شهروندان روسیه) میزان مسدود شدن دارایی و ممنوعیت سفر را مشخص نمایند و درباره جزئیات آن در روزهای آینده تصمیم گیری گردد.

پسکوف گفت: مسکو بدون شک شرایط را مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد و مطابق با منافع خود اقدام می نماید.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه پیش از این تهدید نموده بود که در صورت اعمال تحریم ها، تماس های دیپلماتیک با کشورهای غربی را متوقف خواهد نمود.

ناوالنی که یکی از اصلی ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است، بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد.

وی پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

تمام ابعاد شرایط پیرامون مسمومیت ناوالنی حاکی از استفاده کشورهای غربی بویژه آمریکا از این مساله برای اهداف خود است و مقام های روس نیز بارها در این مورد نارضایتی خود را اعلام نموده و خواهان همکاری آلمان برای حل این مساله و نتیجه دریافت از تحقیقات شده اند.

اتحادیه اروپا از سال 2014 چندین بسته تحریم در خصوص روسیه وضع نموده است و مسکو هم به این تحریم ها باتوجه به سیاست های خود پاسخ می دهد و فهرستی از مقامهای اروپایی را برای تحریم و منع سفر به روسیه تنظیم و به اجرا درآورده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 769

به "خبرنگاران کرملین: به تحریم های جدید اتحادیه اروپا پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرملین: به تحریم های جدید اتحادیه اروپا پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید