آنتونوف در بدو ورود به واشنگتن: وظیفه اصلی من تحقق توافقات ژنو است

به گزارش بازی ناتمام، سفیر روسیه در آمریکا که به محل مأموریت خویش بازگشته، مهمترین وظیفه کنونی خود را تحقق توافقات انجام شده بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن در نشست سران ژنو در مورد ثبات راهبردی نامید.

آنتونوف در بدو ورود به واشنگتن: وظیفه اصلی من تحقق توافقات ژنو است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده صبح امروز پس از عزیمت به واشنگتن، در محل سفارت روسیه در خاک آمریکا حضور یافت.

آنتونوف پس از گذشت 3 ماه از زمان بازگشت خود به مسکو برای انجام رایزنی هایی در مورد روابط دوجانبه، روز گذشته (یکشنبه) پس از تصمیم روسای جمهوری روسیه و آمریکا در جریان نشست سران ژنو درباره بازگشت سفرای دو کشور به محل مأموریت خود، به واشنگتن عزیمت کرد.

سفیر روسیه در بدو ورود به ایالات متحده، مهمترین وظیفه خود در حال حاضر را تحقق توافقات ولادیمیر پوتین و جو بایدن در مورد ثبات راهبردی نامید و یادآور شد که در این رابطه، قرار است مذاکرات عملیاتی با مقامات آمریکایی انجام گردد.

آنتونوف بعلاوه گفت که مسئله دریافت ویزا از ایالات متحده، یکی از مسائل جدی است که شهروندان روسی، از جمله روزنامه نگاران با آن روبرو هستند و ضروری است گفتگوهایی برای حل و فصل این مشکل صورت بگیرد و طرف روسی در صورت رعایت اصل برابری، حاضر به نشستن بر سر میز مذاکره و آنالیز این مسئله است.

این دیپلمات بعلاوه در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره امکان اعمال تحریم های نو علیه شرکت های روسی، یادآور شد: مسلماً این ارسال علامتی نیست که مسکو بعد از نشست سران دوجانبه در ژنو انتظار آن را داشته باشد و چنین اقداماتی به باثبات شدن روابط بین مسکو و واشنگتن کمکی نخواهد کرد.

جیک سالیوان مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی اعلام نموده که واشنگتن در حال آماده سازی تحریم های نوی علیه روسیه در رابطه با شرایط آلکسی ناوالنی است. به گفته وی، دولت ایالات متحده بعلاوه به اعمال تحریم ها علیه شرکت های روسی شرکت کننده در ساخت خط لوله گاز جریان شمالی-2 ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1236

به "آنتونوف در بدو ورود به واشنگتن: وظیفه اصلی من تحقق توافقات ژنو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتونوف در بدو ورود به واشنگتن: وظیفه اصلی من تحقق توافقات ژنو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید