چرا ویندوز 11 چندان محبوب نیست؟

به گزارش بازی ناتمام، ویندوز 11 ویژگی هایی دارد که نتوانسته اند برای آن در بین کاربران محبوبیت ایجاد نمایند.

چرا ویندوز 11 چندان محبوب نیست؟

مایکروسافت بی سر و صدا در حال ارتقای کامپیوترها از ویندوز 10 به ویندوز 11 است که تغییرات زیبایی شناختی نوی را ارائه می دهد؛ اما در عین حال دارای نقص هایی است که آن را برای بسیاری از کاربران نامطلوب می نماید.

ویندوز 11 به دور از نوآوری اساسی، دارای همان نقص های سیستم عامل های قبلی مانند تکراری شدن برنامه های سیستم قدیمی و نو، به روز رسانی های اجباری، تبلیغات و نگرانی های حفظ حریم خصوصی است و بعضی از عملنمودها محدود یا مبهم هستند. بعضی از ویژگی های دیگر که از قبل وجود داشته اند نیز کاملا تکرار شده اند.

بازطراحی منوی راه اندازی

بارزترین تغییر، بازطراحی منوی استارت است. پاسخ کاربران به این تغییر بین پذیرش اجباری و تحقیر متغیر بوده است. منوی استارت از زمان ویندوز 8 در مرکز نقدها قرار داشته است، اما هرگز مورد هدف جهانی قرار نگرفته است.

خود دکمه Start اکنون در وسط نوار وظیفه قرار گرفته است و با بارگیری برنامه های بیشتر در نوار وظیفه به یک سمت حرکت می نماید و می توانید آن را به موقعیت اصلی و آشنای خود بازگردانید، اما باید اولویت مدفون در تنظیمات را پیدا کنید.

نوار وظیفه

نوار وظیفه در تراز وسط قرار گرفته است و به سمت بیرون توسعه می یابد. نمادها به صورت پویا مرتب شده اند و به سمتی حرکت می نمایند تا برای برنامه های نو جا باز گردد. برنامه های فعال با یک نقطه کوچک در زیر آنها نشان داده می شوند، اما تمایز بین برنامه های فعال و نصب شده دیگر وجود ندارد. نوارهای پیشرفت قبلاً در نمادها منعکس می شدند، اما نوار وظیفه ویندوز 11 این شاخص ها را نیز از دست داده است.

نوار وظیفه را نمی توان تغییر مکان داد یا مقدار آن را تغییر داد. حتی به شما اجازه نمی دهد میانبرها را روی نوار بکشید و رها کنید. بیشترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با کلیک راست روی نوار وظیفه و وارد کردن تنظیمات نوار وظیفه، عملکرد نوار وظیفه و تراز نوار وظیفه، تمام نمادها را به سمت چپ فشار دهید.

رابط کاربری ساده ویندوز 11 به این سادگی نیست

مایکروسافت در ساده سازی رابط کاربری، پیمایش و تعامل با آن را سخت نموده است. اساساً، اقداماتی که قبلاً فقط به چند کلیک احتیاج داشتند، اکنون به دو برابر بیشتر احتیاج دارند. برای تغییر مرورگر پیش فرض خود در ویندوز 10، کافیست تنظیمات پیش فرض برنامه ها را باز کنید و مرورگر دلخواه خود را انتخاب کنید. در ویندوز 11، باید مرورگر را برای هر برنامه افزودنی وب قابل تصور به صورت دستی انتخاب کنید. شما انتخاب غیرجذابی دارید که یا در میان ده ها افزونه وب پیمایش کنید تا عملکرد باز کردن هر کدام را تنظیم کنید، یا ویندوز 11 شما را به مایکروسافت اج راهنمایی می نماید.

الزامات انعطاف ناپذیر

ویندوز 11 بعلاوه در خصوص احتیاجهای سیستم کاملاً انعطاف ناپذیر است. برای آغاز، برای کار کردن به فناوری ماژول پلتفرم مورد اعتماد (TPM) احتیاج دارد. TPM تراشه ای است که محاسبات رمزنگاری را برای تأیید یکپارچگی سیستم و افزایش امنیت انجام می دهد. مایکروسافت TPM 2.0 را توصیه می نماید، اما حداقل مورد احتیاج TPM 1.2 است. برای دستگاه هایی که حداقل شرایط لازم را ندارند، ویندوز 11 همچنان قابل نصب است (اگرچه مایکروسافت این کار را توصیه نمی نماید).

با توجه به صفحه پشتیبانی رسمی، اگر رایانه شما آنالیز الزامات را نپذیرفت، می توانید از نظر فنی ویندوز 11 را روی آن اجرا کنید، اما به طور رسمی پشتیبانی نمی گردد. این بدان معناست که رایانه شما وصله های امنیتی و به روزرسانی ها را از مایکروسافت دریافت نمی نماید و دستگاه را آسیب پذیر می نماید.

منبع: 24.ae

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1656

به "چرا ویندوز 11 چندان محبوب نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ویندوز 11 چندان محبوب نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید