چگونه یک خانه را بازسازی کنیم

به گزارش بازی ناتمام، بازسازی خانه و آپارتمان یک فرآیند نوسازی و بهبود محیط زندگی است. بعد از گذشت چند سال از ساخت احتیاج به بازسازی ساختمان امری ضروری ست. برای انجام این کار باید مواردی را رعایت کنید که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

چگونه یک خانه را بازسازی کنیم

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

مراحل انجام کار در بازسازی خانه

برای دریافت بهترین نتیجه قبل از هر کاری باید مراحل انجام آن را در نظر بگیرید. با این کار از اشتباهات کاسته شده و هزینه بازسازی آپارتمان و یا خانه شما کمتر خواهد شد.

طراحی و برنامه ریزی

یک نقشه بر روی کاغذ برای طرح های کامل معماری ترسیم کنید و یا فقط مجموعه افکار خود را درباره چگونگی بازسازی و پیشرفت پروژه مشخص کنید. تصحیح اشتباهات قبل از بازسازی فیزیکی باعث ارزان تر شدن فرآیند می گردد که میزان زحمت شما را کاهش می دهد. اطمینان حاصل کنید که منابع اقتصادی کافی را برای بازسازی خانه خود تامین کنید.

لیستی از بله و خیرهای ساده از پروژه هایی که می خواهید انجام دهید را آماده کنید که برای انجام آنها به افراد حرفه ای احتیاج خواهید داشت و برای کارهایی که نمی خواهید خودتان انجام دهید به دنبال پیمانکاران باشید و قبل از هرکاری به دنبال دریافت مجوزهای لازم باشید.

سقف، پی، مسائل مربوط به آب، نما و پنجره ها

ابتدا کارهای عظیم مانند جایگزینی یا تعمیر سقف، اصلاح پی، عایق کاری کف و در صورت لزوم پشت بام، نصب یا تعمیر نماها و پنجره ها را انجام دهید، زیرا کارهای بعدی را تحت تاثیر قرار می دهند. از بازسازی موارد مهم اطمینان حاصل کنید تا خانه بر روی شما فرو نریزد. پی را ایمن سازی کنید و تعمیرات بنیادی عمده را برای مناطقی مانند دیوارهای ضعیف، نماها و تیرهای باربر اعمال کنید. توجه داشته باشید تعمیر یا تعویض سقف یکی از کارهای اساسی در بازسازی است.

پنجره هایی که به طور جدی آسیب دیده اند و ممکن است کارهای بازسازی آینده را تهدید نمایند را تعویض کنید. اگر به طور جدی آسیب ندیده اند، آنها را تا بازسازی های بعدی بدون تغییر رها کنید. اگر نما و یا پشت بام چنان آسیب دیده باشند که اجازه نفوذ آب را بدهند، باید آنها را تعمیر یا جایگزین کنید. اگر به طور جدی آسیب ندیده اند، آن را تا تعمیرات بعدی بدون تغییر رها کنید.

تخریب

قبل از تخریب یک محفظه عظیم برای جمع آوری زباله تهیه کنید و پس از آن تخریب و جداسازی بخش هایی از خانه که باید در بازسازی جایگزین شوند را آغاز کنید. با دقت، همه یا بخشی از مناطق خانه را که احتیاج به بازسازی دارند را تخریب کنید. اگر شما در آن خانه سکونت ندارید، تا جایی که ممکن است آن را تخریب کنید تا در آینده احتیاجی به تخریب مجدد نداشته باشید.

ساخت دیوار برای سازه

دیوار وظیفه حمایت از بخش های دیگر مانند گچکاری، پنجره ها، درب ها و غیره را دارد. ساخت دیوار در بازسازی برای اضافه کردن تیرها، برای حمایت از وزن بیشتر در طبقات بالا و برای ایجاد درب های جدید و اضافه کردن پنجره های ساختمانی جدید صورت می گیرد.

تهویه مطبوع، سیم کشی برق و لوله کشی

این خدمات حیاتی باید بعد از ساخت دیوارها و سقف ها انجام شوند. بعد از ساخت دیوارها و سقف، زمان مناسبی برای نصب و راه اندازی سیستم های تهویه مرکزی و تهویه مطبوع است.

پنجره ها

بعد از ساخت دیوارها نوبت به نصب پنجره ها می رسد. نصب پنجره، به صورت کلی یا جزئی، تقریبا در همه پروژه های بازسازی خانه مورد استفاده قرار می گیرد.

گچ و خاک کردن دیوار

گچ و خاک کردن دیوار بعد از اجرای سیم کشی و لوله کشی انجام می گردد. اکیپ گچ و خاک کار، این فرآیند را به این منظور انجام می دهند تا به یک سطح بدون درز و صاف دست یابند.

نصب کفپوش سنگ و یا سرامیک

بعد از گچکاری می توان کف سنگ و یا سرامیک را نصب کرد. اما برای نصب کفپوش چوبی در زمان بازسازی باید در آخرین مرحله این کار انجام گردد تا آسیبی به کفپوش چوبی وارد نگردد.

منبع: ویرا معماری
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 361

به "چگونه یک خانه را بازسازی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک خانه را بازسازی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید