کاهش شدید مبادلات تجاری بریتانیا-اتحادیه اروپا

به گزارش بازی ناتمام، آمارهای رسمی نشان می دهد حجم مبادلات تجاری بین بریتانیا و اتحادیه اروپا در نخستین ماه اجرای قوانین جدید پسابرگزیت با افت شدیدی روبرو شده است.

کاهش شدید مبادلات تجاری بریتانیا-اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که محدودیت های کرونایی بین بریتانیا و اتحادیه اروپا تشدید شده، آمارهای جدید و رسمی حاکی است صادرات و واردات کالا و خدمات بین دو طرف در نخستین ماه اجرای قوانین پسابرگزیت با افت چشمگیری همراه شده است.

بر اساس این گزارش اداره آمارهای ملی بریتانیا روز آدینه اعلام نمود: صادرات بریتانیا به اتحادیه اروپا در ماه ژانویه نسبت به دسامبر بیش از 40.7 درصد کاهش داشته است. واردات بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز در این مدت 28.8 درصد افت داشته است.

اداره آمارهای ملی بریتانیا اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا که بریتانیا را در ماه فوریه در قرنطینه سراسری قرار داده، ارزیابی تبعات منفی مقررات جدید گمرکی بر اقتصاد انگلیس را سخت و سخت نموده است، هرچند برگزیت خسارات زیادی را بر اقتصاد و تجارت بریتانیا وارد نموده است.

این آمارها نشان می دهد صادرات مواد غذایی و حیوانات زنده به اتحادیه اروپا با افت شدید 64 درصدی روبرو شده است.

اختلافات بین انگلیس و اسکاتلند بر سر قوانین ماهیگیری پس از برگزیت نیز مانع بزرگی برای مبادلات تجاری بین لندن و بروکسل بوده است.

اداره آمارهای ملی بریتانیا اضافه کرد: شواهد خارجی نشان می دهد بخشی از علت اصلی افت شدید مبادلات تجاری در ماه ژانویه 2021 میلادی مربوط به اختلالات ایجاد شده به واسطه خاتمه یافتن دوره انتقالی برگزیت بوده است.

دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس میخواهد با کاهش وابستگی تجاری خود به اتحادیه اروپا، قراردادهای تجارت آزاد با سایر کشورهای دنیا منعقد کند.

آمارهای رسمی همچنین نشان می دهد کسری تجاری بریتانیا با اتحادیه اروپا در ماه ژانویه به 9.826 میلیارد پوند رسیده است، این رقم در ماه دسامبر به 14.315 میلیارد پوند رسیده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1011

به "کاهش شدید مبادلات تجاری بریتانیا-اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید مبادلات تجاری بریتانیا-اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید