کتاب فرقه ترامپ منتشر شد

به گزارش بازی ناتمام، ترجمه کتاب نو استیون حسن متخصص و پژوهشگر شناخته شده حوزه فرقه ها و کنترل فکر وارد بازار نشر شد. این کتاب با عنوان فرقه ترامپ به خوبی نشان می دهد که چگونه مدیریت فرقه مآبانه ترامپ و اطرافیانش، باعث کنترل فکر و مغزشویی هوادارانش شده و این اتفاق چه آسیب های اجتماعی و سیاسی در پی داشته است.

کتاب فرقه ترامپ منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، ترجمه کتاب تازه استیون حسن متخصص و پژوهشگر شناخته شده حوزه فرقه ها و کنترل فکر وارد بازار نشر شد. این کتاب با عنوان فرقه ترامپ به خوبی نشان می دهد که چگونه مدیریت فرقه مآبانه ترامپ و اطرافیانش، باعث کنترل فکر و مغزشویی هوادارانش شده و این اتفاق چه آسیب های اجتماعی و سیاسی در پی داشته است.

این روانشناس آمریکایی در اثر خود، ریاست جمهوری و جنبه های مختلف عملکرد ترامپ را با فرقه های شناخته شده ای نظیر جیم جونز، دیوید کورش، ران هابارد، سان میونگ مون و... مقایسه کرده و در عین حال مراحل کنترل فکر و ویژگی های یک رهبر فرقه را با استفاده از نظریات مختلف علمی شرح می دهد.

از آنجا که استیون حسن، خود سال ها عضو فرقه مونیز بود، به خوبی با ارتباطات تشکیلاتی-فرقه ای آشناست و از طرفی تحصیلات آکادمیک وی به او دیدی دقیق و علمی داده، از این رو ظرافت های بسیاری از روابطی که سمت و سوی فرقه ای داشته و بعلاوه روش های تأثیرگذاری در افراد را از طریق مجموعه ای از راه های روانشناسی اجتماعی شرح داده و نشان می دهد که فرقه ها چطور مخاطبانشان را رام و وفادار خود می نمایند.

فرقه ترامپ برای مخاطب روشن می سازد که چطور حتی افرادی دارای سلامت عقلی، منطقی و با شرایط مناسب نیز، بدون اینکه متوجه باشند به اعضای یک فرقه تبدیل و متقاعد می شوند که فجیع ترین و حتی وحشیانه ترین ایده ها و دستورات را از سمت مافوق فرقه ای خود، باور و اجرا نمایند.

این کتاب 416 صفحه ای در 10 فصل به فارسی ترجمه و از طریق انتشارات نگاه منتشر شده است. جنبه های سیاسی، اجتماعی، علمی و... کتاب و تسلط نویسنده بر مباحث، تنوع و کیفیتی ایجاد کرده که علاوه بر مجذوب کننده و خواندنی بودن، می تواند به منبعی برای تحقیق و پژوهش در زمینه های مشابه تبدیل گردد. این کتاب را می توان به صورت اینترنتی از درگاه های اینترنتی و از کتابفروشی های مختلف خریداری کرد.

پیش تر خبرگزاری فارس گزارشی درباره آماده شدن کتاب فرقه ترامپ منتشر کرد. در بخشی از این گزارش آمده است: نویسنده با تکیه بر تجربیات عملی و سال ها مطالعه در باب جریان های فرقه ای، اثری تازه خلق کرده تا کلیشه رایج از تصورات مرتبط با فرقه ها را شکسته و نشان دهد فرقه های نامرئی به زیست نامحسوس خود در دنیا ادامه داده و هر روز بر دامنه و عمق نفوذ خویش، می افزایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1528

به "کتاب فرقه ترامپ منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب فرقه ترامپ منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید