کره شمالی سالگرد تولد بنیانگذار این کشور را بدون رژه نظامی برگزار کرد

به گزارش بازی ناتمام، کره شمالی یک صد و دهمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار این کشور را در میدان اصلی پیونگ یانگ و بدون رژه نظامی برگزار کرد.

کره شمالی سالگرد تولد بنیانگذار این کشور را بدون رژه نظامی برگزار کرد

کره شمالی یک صد و دهمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار این کشور را بدون رژه نظامی برگزار کرد. در جشن سالگرد صد و دهمین تولد ایل سونگ که در میدان اصلی پیونگ یانگ برگزار شد هیچ تسلیحات نظامی و موشکی به نمایش گذاشته نشد و تنها مردم با پوشیدن لباس های رنگی و سنتی این کشور این روز را جشن گرفتند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، روز خورشید بزرگترین تعطیلات رسمی سالانه در کره شمالی است. کیم که به عنوان بنیانگذار حکومت فعلی کره شمالی شناخته می شود در سال 1994 درگذشت و هم اکنون کیم جونگ اون به عنوان نوه وی رهبری این حکومت را به دست دارد.

به گفته منابع خبری کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در این مراسم از مقبره پدر بزرگ خود دیدن کرد و در گردهمایی ملی و راهپیمایی همگانی در میدان کیم ایل سونگ پیونگ یانگ شرکت کرد. علی رغم انتظار رسانه های خبری در جهان در این جشن که یکی از بزرگترین جشن های ملی در کره شمالی است هیچ گونه ادوات جنگی و یا تسلیحات نظامی به نمایش گذاشته نشد.

به گفته رسانه ملی کره شمالی یک مقام ارشد دولتی در این مراسم سخنرانی خواهد کرد. رسانه های این کشور به نقل از مقامات کره شمالی عنوان کردند که این کشور می تواند با موفقیت تمامی مسائل و موانع را در جهان فعلی پشت سر بگذارد.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1549

به "کره شمالی سالگرد تولد بنیانگذار این کشور را بدون رژه نظامی برگزار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی سالگرد تولد بنیانگذار این کشور را بدون رژه نظامی برگزار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید