کسب امتیاز جهانی A از طریق زیلوی میبد

به گزارش بازی ناتمام، زیلوی میبد در داوری شورای جهانی صنایع دستی که از طریق یونسکو و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی برگزار می شود، امتیاز A را کسب کرد.

کسب امتیاز جهانی A از طریق زیلوی میبد

نشان مرغوبیت صنایع دستی در سال 2000 به طور مشترک از طریق سازمان یونسکو و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی (ASEN) پایه گذاری شد و در پی پیروزیت های کسب شده، این طرح در سراسر دنیا توسعه یافت. همچنین مهر اصالت یونسکو با هدف حمایت از صنایع دستی و اشتغال زایی بیشتر، به مهم ترین پروژه یونسکو در حوزه صنایع دستی تبدیل شده است.

داوری شورای دنیای صنایع دستی به منظور ارزیابی آثار هنری و محصولات با کیفیت و مرغوب صنایع دستی، هر دو سال یک بار برگزار می شود، و در مراسم امسال زیلوی میبد پیروز به کسب امتیاز A در این داوری شد. محمدرضا دهقان مهرجردی، معاون صنایع دستی استان یزد در این باره گفته است:

در چهارمین برنامه داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، 48 اثر از 29 هنرمند استان، از طریق 5 داور از هنرمندان استان، یک ناظر از ستاد مرکز و 4 کارشناس حوزه معاونت صنایع دستی مورد بررسی قرار گرفت. در مرحله اول بیست اثر از 15 هنرمند برای داوری نهایی انتخاب شدند، که 4 اثر از استان یزد (تغار سفالی اثر آقای سید مهدی علمچی، دیس چهارگوش اثر شرکت میبد مروارید، جاشمعی دیواری اثر آقای مرتضی عرفان، سجاده زیلو اثر شرکت تعاونی زیلوی میبد) پیروز به اخذ نمره قبولی و دریافت نشان ملی مرغوبیت شدند.

او در ادامه اضافه نمود:

آثار مهر ملی گرفته برای سومین بار، مجدد داوری و از میان 4 اثر نشان ملی، زیلوی میبد کاندید برای شورای دنیای صنایع دستی (WCC) انتخاب و ارسال شد، که در این داوری پیروز به کسب امتیاز A شد.

عکس: خبرگزاری میراث آریا

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1459

به "کسب امتیاز جهانی A از طریق زیلوی میبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب امتیاز جهانی A از طریق زیلوی میبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید