کشف تصاویر موجودات فضایی در صخره های باستانی تانزانیا؟!

به گزارش بازی ناتمام، نقاشی های صخره ای یکی از قدیمی ترین هنر های بشر اولیه بود که می تواند درک اجداد نخستین ما از دنیا پیرامون خود را به نمایش بگذارد. این نقاشی های باستانی را می توان در همه جای دنیا مشاهده کرد و در جدیدترین باستان شناسان پیروز به کشف نمونه ای عجیب از آن ها در مرکز کشور تانزاینا در آفریقا شدند.

کشف تصاویر موجودات فضایی در صخره های باستانی تانزانیا؟!

به گزارش خبرنگاران، این نقاشی ها در محوطه صخره ای در منطقه حفاظت شده Swaga Swaga Game Reserve یافت شد که شامل 52 پناهگاه صخره ای است که پیش از این به ثبت نرسیده بود. این پناه گاه های صخره ای که Amakhee 4 نام دارد، به طرز استادانه ای با نقاشی هایی از هنر فیگوراتیو پوشانده شده است که متأسفانه اغلب آن ها به دلیل فرسایش و هوازدگی تخریب شده اند، اما هنوز بعضی از تصاویر آن از جمله تصویر سه موجود انسان نما با سر هایی غول پیکر و هولناک دیده می شود که اکنون تبدیل به یک معمای هیجان انگیز و البته ترسناک برای دانشمندان شده است.

دانشمندان می گویند مشخص تاریخ دقیق نقاشی های صخره ای Amakhee 4 سخت است. رنگ دانه های استفاده شده در این نقاشی ها نیز یاری چندانی نمی تواند بکند، زیرا تقریباً در تمام نقاشی ها از رنگ دانه قرمز استفاده شده است و تنها در بعضی موارد می توان رنگ دانه سفید را تشخیص داد. هوازدگی روی این رنگدانه و عدم وجود حیوانات اهلی نشان می دهد که قدمت این تصاویر بسیار کهن و احتمالاً به جوامع اولیه گردآورنده-شکارچی باز می شود. حیوانات موجود در این تصاویر مانند بوفالو و زرافه همگی وحشی هستند که به وفور در منطقه وجود داشتند. در میان این تصاویر البته انسان نما های دیگری نیز وجود دارد که سر های عجیب و غریب و البته بسیار بزرگی داشتند با این همه سه نفر از این انسان نما ها بسیار بزرگتر از بقیه هستند.

باستان شناسان می گویند که تمام تصاویر موجود در این پناهگاه صخره ای باستانی، در واقع حول محور تصویر این سه موجود کشیده شده اند. باستان شناسان برای حل معمای این سه موجود، کوشش های بسیار زیادی نموده اند و حتی کوشش کردند تا نمونه های مشابهی را در دیگر نقاط آفریقا بیابند. نخست بعضی دانشمندان معتقد بودند که این سر های بزرگ به دلیل شباهتی که به ظاهر سر بوفالوی وحشی دارد، باید آن را نوعی کلاه یا نقاب تصور کرد، اما شواهدی برای تأیید چنین ایده ای یافت نشد.

بعضی دانشمندان نیز این موضوع را با نوعی باور هایی آیینی منطقه مرتبط نموده اند، بدین معنی که این تصاویر احتمالا نماد هایی از انسان هایی هستند که شاید در دنیا پس از مرگ یا در همین دنیا تبدیل به بوفالو شده اند. با این همه اسطوره شناسان می گویند در میان بومیان منطقه چه در گذشته و چه اکنون چنین باوری مبنی بر تبدیل انسان به بوفالو وجود ندارد، بنابراین تصاویر ممکن است چیز دیگری را به تصویر کشیده باشند. گروهی دیگری از باستان شناسان در پی تصاویر مشابهی در جا های دیگر گشته اند و اتفاقا در دو سایت دیگر یعنی Kondoa و Kolo در همان مرکز تانزانیا، مشابه این سه موجود را یافتند. در هر سه سایت، شکل ها به وسیله یک خط در وسط تصویر به هم متصل می شوند و هر سه دارای ترتیبات و جهت های مشابهی از دست ها و بازو ها هستند.

با این همه در سایت Amakhee 4 تصاویر تفاوت عمده ای با دو سایت دیگر دارد. شکل های Amakhee 4 به طور قابل توجهی بزرگتر هستند و این موتیف اصلی را به یک نقطه کانونی مرکزی تبدیل می نماید که به نظر می رسد بقیه داستان در اطراف آن اتفاق می افتد. در مقابل، تصاویر دو سایت دیگر به صورت مجزا کشیده شده و جزئیات بسیار کمتری دارد. بر همین اساس دانشمندان باور دارند که نقاشی های Amakhee 4 نمونه اصلی هستند. در واقع احتمال رخداد مورد اشاره در منطقه Amakhee 4 اتفاق افتاده و روایت آن به دیگر منطقه ها (یعنی دو سایت دیگر) رسیده است.

دانشمندان می گویند منطقه Amakhee 4 برای مدت ها و حتی اکنون، مکانی مقدس برای بومیان منطقه محسوب می شود و حتی بعضی از آثار برپایی مراسم عبادی در آن مشاهده شده است. این معما که این تصاویر چه معنایی دارند و یا اینکه در این مکان چه اتفاقی در دوران بسیار دور اتفاق افتاده، هنوز برای دانشمندان به صورت یک معما به جای مانده است. این تصاویر و این موجودات با سر های بزرگ به نظر می رسد که هیچ ارتباطی با فرهنگ بومی منطقه ندارد و این بیگانگان باید از جایی دیگر به اینجا آمده باشند. نقاشی ها گوشی به ما می گویند که این موجودات نه تنها انسان ها بلکه حتی توجه حیوانات وحشی را نیز به خود جلب نموده اند، زیرا تصویر تأکید می نماید که همه داستان با موضوع قرار دادن این سه موجود اتفاق افتاده است. نتایج این تحقیق در نشریه معتبر Antiquity منتشر شده است.

منبع: sciencealert

نوشته: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1586

به "کشف تصاویر موجودات فضایی در صخره های باستانی تانزانیا؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف تصاویر موجودات فضایی در صخره های باستانی تانزانیا؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید