گروه های برتر لیگ کتابخوانی سمنان تجلیل شدند

به گزارش بازی ناتمام، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در سمنان، طی مراسمی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، از گروه های برتر لیگ کتابخوانی سمنان به توضیح و ترتیب زیر تجلیل شد.

گروه های برتر لیگ کتابخوانی سمنان تجلیل شدند

برگزیدگان لیگ کتابخوانی شهرستان سمنان

1- گروه فرزانگان از مدرسه فرزانگان با ترکیب ستایش رضوی، بهار امیدیان و سیده یاسمن مصطفی زاده

2- گروه نخبگان از مدرسه نخبگان شامل مطهره سعیدی، تینا صبری و سونیا عسگری

3- گروه رهپویان عروج از مدرسه هجرت سمنان با ترکیب عارف سادات جعفری، دینا مرادی و فاطمه داودی

همچنین از علی اکبر عرب خراسانی؛ معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان سمنان نیز به منظور مشارکت فعال و گسترده در برگزاری لیگ کتابخوان تجلیل شد.

اجرای پیروز تر جام باشگاه ها با طرح های خلاقانه

فرشید فلاح؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در آئین تجلیل از گروه های برتر لیگ کتابخوانی سمنان که در اداره کل آموزش و پرورش برگزار گردید، بر ضرورت همکاری و مشارکت بیشتر نهادها و دستگاه های فرهنگی به ویژه کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در طرح جام باشگاه های کتابخوان تأکید کرد.

وی گفت: کتابخانه های عمومی به همراه کتابداران، مراکز پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و مربیان فعال این کانون، باید برای توسعه و تحقق اهداف عالی جام باشگاه های کتابخوان مشارکت و همکاری بیشتر و موثرتری داشته باشند.

فلاح نقش آموزش و پرورش را نیز در این برنامه مهم بسیار ضروری و خطیر برشمرد و اضافه نمود: مربیان پرورشی در مدارس برای تشکیل تیم های کتابخوان در جام باشگاه ها نقش فعالی ایفا نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بیان نمود: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، هدف نهایی طرح های مختلف ازجمله جام باشگاه های کتابخوان و طرح پایتخت کتاب است. مخاطب اصلی در جام باشگاه های کتابخوان، جوانان، نوجوانان و بچه ها هستند و توسعه فرهنگ مطالعه در این گروه های سنی، تأثیر به سزایی در رونق مطالعه و ارتقای سرانه مطالعه در جامعه و فرهنگ سازی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: اجرای پیروز و گسترده تر جام باشگاه های کتابخوان با طرح ها و برنامه های نو و خلاقانه، تأثیر به سزایی در طرح کسب عنوان پایتخت کتاب نیز دارد.

فلاح با اشاره به ایجاد و فعالیت دبیرخانه پایتخت کتاب سمنان در تشکل مردمی فردای روشن، گفت: تشکل های مردمی در طرح پایتخت کتاب و نیز جام باشگاه های کتابخوان، از اهمیت بالایی برخوردارند و این دبیرخانه وظایف و برنامه های ویژه هر دستگاه را تدوین و ارائه خواهد نمود.

ضرورت توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه

محمد دستورانی؛ مدیرکل آموزش و پرورش سمنان نیز در بخش دیگری از این برنامه، اظهار کرد: عقل، اندیشه و تفکر، وجه تمایز انسال با سایر موجودات و نباتات است، اما انسان اگر مطالعه نداشته باشد، آن جامعه در نازل ترین سطح قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه، اضافه نمود: قدر و قیمت کتاب و کتابخوانی به ویژه در بین نسل جوانان و نوجوان جامعه باید رونق گیرد تا فرهنگ مطالعه در جامعه توسعه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، برگزاری جلسات و نشست ها را به تنهایی برای رسیدن به این اهداف مهم کافی ندانست و گفت: دستگاه های فرهنگی باید در این زمینه با همکاری و مشارکت بیشتر، زمینه های تحقق اهداف را با برنامه های مناسبت فراهم سازند.

رشد 11 برابری شرکت نمایندگان در جام باشگاه های کتابخوان

رضا شمس خانی؛ مسئول دبیرخانه جشنواره پایتخت کتاب سمنان نیز در این آئین، ضمن گزارشی از اهمیت کتاب و مطالعه در جوامع مختلف، ادامه داد: در جام باشگاه های کتابخوان که از سال 1395 شروع شده، رقابت بسیار فشرده و گسترده شده است.

وی با اشاره به اینکه در دوره اول تعداد استان ها و افراد شرکت نماینده در این طرح بسیار محدود بوده، اظهار کرد: در سال های اخیر شمار شهرها و افراد شرکت نماینده در جام باشگاه های کتابخوان، رشد بسیار فراوان و بیش از 11 برابری داشته و در این عرصه فعالیت ها بسیار سخت تر و نیازمند استفاده از مشارکت دستگاه های مختلف با مشخص وظایف هر دستگاه و نیز ارائه طرح های نو خلاقانه است.

مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب، با ارائه گزارشی از یک تحقیق و افکارسنجی میدانی در سمنان، اضافه نمود: 99 درصد از افراد مورد مراجعه آمادگی خود را برای همکاری عملی در طرح پایتخت کتاب اعلام نموده اند. بیشتر افراد مورد پرسش، سمنان را در زمینه انتخاب پایتخت کتاب مناسب و شایسته دانسته اند و این نشان از دیدگاه مردم فرهنگی این شهر دارد.

شرکت 288 دانش آموز در 24 تیم

مصطفی مرادی؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان نیز در ادامه با اشاره به برگزاری لیک کتابخوان در چهار شهرستان سمنان، گرمسار، دامغان و شاهرود، گفت: این لیگ به مدت سه ماه برگزار و در آن 288 دانش آموز در قالب 24 تیم شرکت داشتند.

وی ادامه داد: این لیگ به صورت حذفی برگزار گردید. به دلیل شرایط کرونایی، آئین تجلیل از برترین ها و اختتامیه این مسابقات، با تأخیر برگزار گردید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 764

به "گروه های برتر لیگ کتابخوانی سمنان تجلیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه های برتر لیگ کتابخوانی سمنان تجلیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید