آخرین شرایط از سرگیری صدور ویزای گردشگری ایران

به گزارش بازی ناتمام، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آخرین شرایط از سرگیری صدور ویزای گردشگری با انتشار توئیتی اطلاع داد و گفت: از سرگیری صدور ویزای گردشگری، آخرین مراحل مربوط به چگونگی اقدام را در کمیته تخصصی می گذراند.

آخرین شرایط از سرگیری صدور ویزای گردشگری ایران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آخرین شرایط از سرگیری صدور ویزای گردشگری با انتشار توئیتی در صفحه مجازی خود اطلاع داد و گفت : از سرگیری صدور ویزای گردشگری، آخرین مراحل مربوط به چگونگی اقدام را در کمیته تخصصی می گذراند.

آمارها حاکی از رضایت بالای 95% گردشگران خارجی از سفر به ایران است. زیر میز ایران هراسی خواهیم زد.

از فروردین سال 99 در پی انتشار و همه گیری ویروس کرونا صدور ویزای گردشگری ایران برای گردشگران خارجی متوقف شد و تنها مجوز سفرهای درمانی، تجاری و تحصیلی به ایران داده شد، هرچند در پی مطالبات فعالان گردشگری از خرداد ماه همان سال موضوع بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی چندین مرتبه در ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح شد اما هر بار با شیوع سویه تازه کرونا این موضوع متوقف شد.

بر این اساس و در پی مطالبه و درخواست های مکرر فعالان گردشگری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم تودیع و معارفه معاونان میراث فرهنگی و گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه 27 شهریور ماه امسال گفت: با صحبت هایی که با رئیس جمهور داشتم، منع صدور ویزا برداشته خواهد شد؛ رئیس جمهور هم این موضوع را قبول نموده و البته نگرانی هایی درباره ویروس کرونا داشتند که توضیحات لازم را به آقای دکتر رئیسی ارائه نموده ام؛ بسیاری از کشورهای جهان صدور ویزا را آغاز نموده اند و بهتر است ما هم این موضوع را آغاز کنیم.

و در پی آن سید عزت الله ضرغامی همزمان با روز جهانی گردشگری خبر از سرگیری صدور ویزای توریستی ایران و تردد گردشگران خارجی از مرزهای زمینی و هوایی پس از 19 ماه توقف، با دستور رییس جمهور از آبان ماه امسال اطلاع داد و با انتشار توئیتی در فضای مجازی از آقای رییس جمهور به علت مواضع عالمانه و حمایتگرانه نسبت به صنعت گردشگری در جلسه دولت (چهارم مهرماه) و دستور تسریع در صدور ویزای گردشگری تشکر کرد.

اما حالا ضرغامی از آخرین شرایط از سرگیری صدور ویزای گردشگری با انتشار توئیتی اطلاع داد و گفت: از سرگیری صدور ویزای گردشگری، آخرین مراحل مربوط به چگونگی اقدام را در کمیته تخصصی می گذراند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1324

به "آخرین شرایط از سرگیری صدور ویزای گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط از سرگیری صدور ویزای گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید