آموزش نحوه گرم کردن خودرو در زمستان

به گزارش بازی ناتمام، فرا رسیدن فصل زمستان و روزهای سرد سال، چالش نحوه گرم کردن خودرو در زمستان را به همراه دارد. برای این که ماشین در سرما کارکرد مناسبی داشته باشد، باید آن را گرم نگه داریم و از سرد شدن خودرو و قطعات آن تا حد امکان جلوگیری کنیم.

آموزش نحوه گرم کردن خودرو در زمستان

در چنین شرایطی آموزش گرم کردن ماشین در زمستان امر بسیار مهمی است و می توان با رعایت نکات مهم و ترفندهای مفید و کاربردی نحوه گرم کردن خودرو در زمستان، خودرو را از سرما حفظ کرد.

نکات کلیدی

  • در فصل سرما و هنگام سرد شدن هوا، احتمال سرد شدن قطعات و خام سوزی ماشین افزایش می یابد.
  • درجا کار کردن ماشین روش چندان مناسبی برای گرم کردن خودرو نیست.
  • وجود ضدیخ در خودرو تا حدودی می تواند مسائل ناشی از سرما را کاهش دهد.

نحوه روشن کردن ماشین در زمستان

یکی از نکات مهم نحوه صحیح گرم کردن خودرو در زمستان، رانندگی با سرعت بسیار کم برای دقایق ابتدایی پس از روشن کردن خودرو است. به هیچ وجه نباید به محض روشن کردن خودرو، با شتاب و سرعت بالا حرکت کنید.

به منظور رعایت نکات نحوه گرم کردن خودرو در زمستان ضروری است ابتدا موتور خودرو را گرم کنید. رعایت این نکته بنابه دلایل زیر بسیار مهم است:

  • در زمستان قطعات ماشین سرد است.
  • دمای روغن های ماشین مانند (روغن ترمز یا روغن موتور) پایین است.
  • کاهش دمای روغن ها باعث افزایش غلظت آن ها می گردد.
  • احتمال خام سوزی و ساییده شدن قطعات در موتور ماشین وجود دارد.

تمام این موارد باعث می شوند که خودرو هنگامی که استارت می خورد، به میزان کافی برای حرکت آماده نباشد. در چنین حالتی بیشتر افراد سعی می نمایند با روشن نگه داشتن ماشین آن را گرم نمایند؛ اما این روش چندان کاربردی نیست و تنها باعث هدر رفت سوخت ماشین می گردد.

برترین کار در چنین شرایطی این است که خودرو را روشن نموده و در ابتدا با سرعت کم شروع به حرکت کنید. به این صورت خودرو پس از مدتی آمادگی لازم را پیدا می نماید و می توانید به صورت عادی با آن حرکت کنید. با رعایت این نکته ساده از ترفندهای نحوه گرم کردن خودرو در زمستان می توانید از بروز بسیاری از مسائل پیشگیری کنید.

تعمیر خودرو را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • شارژ گاز کولر ماشین
  • تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
  • خدمات مکانیکی ماشین
  • صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
  • تعمیر موتور سیکلت و برطرف خرابی ها
  • برق و باتری خودرو

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم خبرنگاران

تعمیر خودرو را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • شارژ گاز کولر ماشین
  • تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
  • خدمات مکانیکی ماشین
  • صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
  • تعمیر موتور سیکلت و برطرف خرابی ها
  • برق و باتری خودرو

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم خبرنگاران

از کجا بفهمیم ماشین گرم شده است؟

در نظر داشته باشید که مدت زمان گرم شدن خودروهای مختلف به علت قدرت موتور و سیستم آن فرق دارد. به عنوان مثال مدت زمان گرم شدن موتور پراید در فصل سرما با موتور سایر خودروها تفاوت دارد و نمی توان برای تمامی خودروها یک زمان تعیین برای گرم شدن در نظر گرفت.

بعلاوه در پاسخ به سوال برای گرم شدن ماشین چقدر درجا کار کند؟ باید گفت که درجا کار کردن ماشین روش چندان مناسبی برای گرم کردن ماشین نیست! به خاطر داشته باشید که در منطقه ها سردسیر و در زمستان ماشین تان به پیش گرم کن موتور ماشین احتیاج دارد.

دستگاه پیش گرمکن باعث می گردد تا قبل از این که سوار ماشین شوید و آن را راه بیندازید، موتور گرم گردد.

نکات مهم نحوه گرم کردن خودرو در زمستان

به جز نکته بالا که برترین روش گرم کردن موتور ماشین در سرما است، راه ها و نکات دیگری نیز وجود دارند که رعایت کردن آن ها می تواند عملکرد خودرو را در شرایط زمستانی و سرد بهبود ببخشد و این روش ها جزء نکات مهم نحوه گرم کردن خودرو در زمستان به شمار می آیند.

مطلب مرتبط: نکات مهم رانندگی در برف و یخ

1. باتری را چک کنید

در هوای سرد، یکی از اصلی ترین قطعات خودرو که به هنگام روشن کردن ماشین در زمستان دچار مشکل می گردد، باتری خودرو است. در فصل زمستان و زمانی که خودرو حرکت نمی نماید، عملکرد باتری و قدرت آن پایین می آید و باعث ایجاد مشکل در هنگام روشن کردن خودرو می گردد.

برترین راه چاره برای جلوگیری از این مشکل و به منظور رعایت نکات نحوه گرم کردن خودرو در زمستان، این است که قبل از شروع فصل سرما و زمستان خودرو را به یک تعمیرکار نشان دهید تا از سلامت باتری آن اطمینان حاصل کنید.

2. ضدیخ را آنالیز کنید

همان طور که از اسمش پیداست، ضد یخ وظیفه مقابله با یخ زدگی را برعهده دارد. در فصل های سرد سال ممکن است آب داخل بلوکه سیلندر یخ بزند و باعث افزایش حجم آب داخل سیلندر گردد و در نهایت آن را بشکند.

در چنین شرایطی وجود ضدیخ بسیار مهم است؛ بنابراین یکی از نکات مهم نحوه گرم کردن خودرو در زمستان چک کردن ضد یخ خودروست.

3. روغن موتور را تعویض کنید

یکی از نکات مهم نحوه گرم کردن خودرو در سرما، توجه به روغن موتور خودرو است. از آنجایی که روغن های غلیظ برای فصل های سرد و زمستانی مناسب نیستند، بهتر است تا حد امکان از روغن های رقیق استفاده کنیم.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو!

همواره قبل از این که هوا سرد گردد، روغن موتور را تعویض کنید؛ زیرا روغن موتور هرچقدر دیرتر تعویض گردد، غلیظ تر خواهد شد.

4. چک کردن مایعات مختلف خودرو را از قلم نیاندازید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای عملکرد صحیح خودرو در فصل سرما و جلوگیری از گرم نشدن ماشین در زمستان انجام دهید، این است که مایعات خودرو را چک و در صورت احتیاج آن ها را تعویض کنید. این مایعات عبارتند از:

  • ضدیخ
  • روغن ترمز
  • روغن گیربکس
  • مایع شیشه شور
  • روغن هیدرولیک

برای آگاهی بیشتر در مورد نحوه گرم کردن خودرو در زمستان به وسیله محاسبه نسبت ضدیخ و آب رادیاتور کلیک کنید.

آیا از دکمه AC برای بخاری نباید استفاده کرد؟

به تصور برخی از افراد دکمه AC فقط برای کولر خودرو قابل استفاده است. اما در واقع دکمه AC موجب تهویه هوای ورودی به داخل خودرو می گردد و این دکمه صرفا مربوط به کولر خودرو و استفاده در فصول گرم نیست.

علاوه بر این با فشردن دکمه AC عملکرد بخاری خودرو نیز بهتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تنظیم گرم کن صندلی

جمع بندی نکات نحوه گرم کردن خودرو در زمستان

راه چارههای جلوگیری از گرم نشدن ماشین در زمستان بسیار ساده است. شما با اقدامات پیشگیرانه و صرفا با توجه به چند نکته مانند آنالیز روغن ترمز و روغن موتور و تعویض ضدیخ، می توانید از یخ زدگی آن ها در داخل قطعات و سیستم خودرو جلوگیری کنید.

بعلاوه با توجه به نحوه گرم کردن خودور در زمستان قبل از روشن کردن آن، مانع از بروز مسائل در قطعات داخلی ماشین خواهید شد. به این ترتیب هیچ گاه هنگام روشن کردن ماشین در زمستان مسائل ناشی از سرما و یخ زدگی قطعات خودرو را نخواهید داشت.

یادآور می شویم که متخصصان خبرنگاران در سرویس تعویض روغن در محل و خدمات امداد خودرو آماده خدمت رسانی به شما هستند. اگر علی رغم رعایت نکات نحوه گرم کردن خودرو در زمستان، همچنان خودروی شما در هوای سرد با نقص فنی همراه است، با شماره 1471 تماس بگیرید.

سوالات متداول

در سرما ماشین باید چقدر درجا کار کند؟

در جواب این سوال باید بگوییم که این راه چاره اصلا در رابطه با ماشین های امروزی صدق نمی نماید و تنها باعث هدررفت سوخت می گردد.

برترین راه گرم کردن ماشین چیست؟

برترین راه این است که زمانی که ماشین را روشن می کنید، در 2 الی 3 دقیقه ابتدایی با سرعت پایین حرکت نموده و سپس شروع به حرکت عادی کنید.

منبع: آچاره
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1666

به "آموزش نحوه گرم کردن خودرو در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش نحوه گرم کردن خودرو در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید