استان های مشمول طرح یارانه دستمزد کدامند؟

به گزارش بازی ناتمام، آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد حاکی از آن است که بیش از 28 هزار نفر در این طرح ثبت نام نموده و بیش از 5200 کارفرما از آن استقبال نموده اند که در مقایسه با اجرای طرح در ماه های گذشته افزایش داشته است.

استان های مشمول طرح یارانه دستمزد کدامند؟

به گزارش ایسنا، طرح یارانه دستمزد از جمله طرح های اثرگذار دولت در حوزه اشتغال به تعداد می رود که بر اساس آن در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحد های مالی، 30 درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به شکل یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می گردد.

کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحد های خود استفاده نمایند از 30 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به اسم یارانه بهره مند می شوند.

این طرح ابتدا در 8 استان ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان عملیاتی شد و مدتی بعد استان های آذربایجان غربی، اردبیل، خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و هرمزگان به این طرح پیوستند و در مجموع 16 استان مشمول پرداخت یارانه دستمزد شناخته شده اند.

آخرین گزارش اجرای طرح یارانه دستمزد نشان می دهد که تا انتها اسفند 1399 جمعا 28 هزار و 700 داوطلب جویای کار واجد شرایط در این طرح ثبت نام نموده و 22 هزار و 198 نفر از این تعداد پیروز به عقد قرارداد همکاری شده اند؛ بعلاوه 5241 بنگاه مالی اقدام به پذیرش نیروی کار مورد احتیاج نموده اند.

جامعه هدف طرح یارانه دستمزد را جوانان بیکار و زنان سرپرست خانوار جویای کار در منطقه ها محروم و کم برخوردار و بنگاه های مالی رسمی و فعال در شهرستان های کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهند.

برای بهره مندی از این طرح، جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آن ها از 37 سال تمام بیشتر نباشد. برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار هم شرط سنی تا سقف 45 سال مشخص شده است.

وزارت کار در پی شیوع کرونا در کشور، اجرای این طرح را با اولویت بنگاه های به شدت آسیب دیده از کرونا و فعال در یکی از 14 رسته مصوب شده، در دستور کار قرار داد به نحوی که تمام استان های مشمول طرح با توجه به بحران کرونا تحت پوشش این طرح هستند.

در صورت جذب نیروی کار به وسیله کارفرما، به مدت یکسال یک سوم دستمزد مصوب شورای عالی کار به اسم یارانه دستمزد به وی پرداخت می گردد.

متقاضیان و کارفرمایان برای ثبت نام در این طرح می توانند به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir/ مراجعه نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1250

به "استان های مشمول طرح یارانه دستمزد کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان های مشمول طرح یارانه دستمزد کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید