تور تایلند ارزان: اطلاعیه شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره برنج های تایلندی

به گزارش بازی ناتمام، خبرگزاری خبرنگاران-شرکت بازرگانی دولتی ایران در پی انتشار گزارش نادرست بعضی از رسانه ها در مورد انواع برنج تایلندی که در بازار توزیع می گردد، اطلاعیه ای صادر کرد.

تور تایلند ارزان: اطلاعیه شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره برنج های تایلندی

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شرکت بازرگانی دولتی؛ در متن اطلاعیه آمده است:

1- شرکت بازرگانی دولتی ایران بر اساس تکالیف قانونی مقرر شده وظیفه تامین ذخایر راهبردی کالا های اساسی کشور از جمله برنج رابه عهده دارد که در همین ارتباط بارعایت کلیه استاندارد های داخلی و بین المللی به واردات برنج اقدام نموده و کلیه محموله های وارداتی پس از تایید دستگاه های مسئول از جمله سازمان های غذاودارو و استاندارد از مبادی ورودی به انبار های سراسر کشور برای ذخیره سازی و توزیع ارسال می گردد.

2- قیمت فروش برنج های تایلندی مورد اشاره کمتر از قیمت تمام شده کالا در زمان واردات این کالا بوده و هدف دولت از عرضه این نوع برنج با قیمت حمایتی و پایین تر از قیمت تمام شده واردات آن، حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم عایدی جامعه بوده است. این در حالی است قیمت تمام شده این نوع برنج در حال حاضر در مبادی ورودی کشور نزدیک به هر کیلوگرم 165 هزار ریال و با اعمال هزینه های مربوط به حمل و نقل و سود های متعارف عمده و خرده فروشی قیمت مصرف کننده آن 190 هزار ریال خواهد بود؛ ضمن این که تاریخ فراوری درج شده در کیسه های برنج مربوط به 3 و 4 ماه پیش می باشد که در گزارش منتشر شده 4 سال عنوان شده است.

3- برنج های تایلندی تحت دو واریته درجه B و معطر (هومالی) وارد کشور می شوند و به هیچ عنوان واریته درجه B برنج بی کیفیت و نامرغوب محسوب نمی گردد و درجه B صرفا با نوع معطر آن فرق دارد.

4-تمام برنج هایی که از محل ذخایر راهبردی در شبکه های منتخب توزیع در حال توزیع می باشد قبل از ورود به سطح عرضه دارای گواهی های کنترل کیفی لازم بوده و برنج های اشاره شده در گزارش دارای هفت ماه تاریخ مصرف می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1467

به "تور تایلند ارزان: اطلاعیه شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره برنج های تایلندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند ارزان: اطلاعیه شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره برنج های تایلندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید