افزایش قیمت بعضی برندهای شیرخشک واقعیت ندارد

به گزارش بازی ناتمام، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: افزایش قیمت بعضی برندهای شیرخشک واقعیت ندارد و هیچ برندی مجوز افزایش خودسرانه قیمت را ندارد.

افزایش قیمت بعضی برندهای شیرخشک واقعیت ندارد

هانی تحویل زاده رئیس انجمن فراوریکنندگان شیرخشک نوزاد در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: علی رغم مسائل متعدد پیش روی فراوریکنندگان، اما کمبودی در عرضه شیرخشک رژیمی و رگولار وجود ندارد.

او قیمت تمام شده شیرخشک با ارز نیما را 120 تا 130 هزار تومان و ارز ترجیحی را 37 تا 38 هزار تومان اعلام نمود.

رئیس انجمن فراوریکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: از ابتدای سال، قیمت شیرخشک نوزاد یک بار در تیرماه 9 تا 12 درصد افزایش یافت و به رغم افزایش هزینه های فراوری و اعتراض فراوریکنندگان به نرخ فعلی، سازمان حمایت جلوی افزایش قیمت را گرفته است.

تحویل زاده گفت: اگر به واردات مواد اولیه ارز ترجیحی اختصاص یابد، افزایش قیمتی نخواهیم داشت، چنانچه جلوی واردات مواد اولیه گرفته گردد، به سبب تغییرات مدام شیرخام در داخل، فراوریکنندگان چاره ای جز افزایش قیمت ندارند.

رئیس انجمن فراوریکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: افزایش اخیر قیمت بعضی برندهای شیرخشک واقعیت ندارد و هیچ برندی مجوز افزایش خودسرانه قیمت را ندارد و احتمالا مجوز را تیرماه اخذ و هم اکنون اعمال نموده اند.

او ادامه داد: تامین مواد اولیه شیرخشک نوزاد به سبب بلاتکلیفی تخصیص ارز ترجیحی یا نیما مسائلی را برای فراوریکنندگان در برداشته است؛ چرا که هر یک از وزارتخانه های مربوط نظر متفاوتی دارند.

این مقام مسئول گفت: وزارت صمت مواد اولیه شیرخشک را زیرمجموعه غذا تلقی می نماید، به همین دلیل خواهان تخصیص ارز نیماست، اما وزارت بهداشت بر تخصیص ارز ترجیحی به سبب دارو بودن آن تاکید می نماید.

تحویل زاده گفت: با توجه به عدم مشخص تکلیف تخصیص ارز ترجیحی یا نیما به واردات مواد اولیه شیرخشک رگولار، فراوریکنندگان در سردرگمی به سر می برند چرا که مواد اولیه به صورت اعتباری وارد و ترخیص می گردد که به سبب 2 گانگی وزارتخانه ها، فراوریکنندگان نگرانی هایی دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1425

به "افزایش قیمت بعضی برندهای شیرخشک واقعیت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت بعضی برندهای شیرخشک واقعیت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید