افزایش قیمت میوه به علت رشد هزینه های فراوری است

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد با اشاره به افزایش قیمت میوه نسبت به سال گذشته گفت: دلیل این امر افزایش هزینه های حمل و نقل، کارگری، کود، برق و آب و... که نسبت به پارسال چندین برابر شده است. برای کشاورز و باغدار نارنگی به ازای هر کیلو 3000 تومان آرزو بود ولی در حال حاضر حتی نارنگی کیلویی 7000 تومان هم جوابگوی هزینه های باغدار نیست.

افزایش قیمت میوه به علت رشد هزینه های فراوری است

حیدر ساکن برجی در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با شرایط قیمت میوه و سبزی اظهار کرد: از میوه های پاییزه در سطح عمده فروشی سیب با قیمت 5000 تا 15 هزار تومان در هر کیلو به فروش می رسد. انار هم به ازای هر کیلو از 10 تا 23 هزار تومان و انگور هم در هر کیلو از 7000 تا 12 هزار تومان در بازار موجود است. نارنگی بسته به کیفیت، رنگ و سایز آن از 12 هزار تا 17 هزار تومان در هر کیلو قیمت دارد. هلو هم از 10 تا 20 هزار تومان به ازای هر کیلو در بازار معامله می گردد.

وی با اشاره به افزایش قیمت سبزی خوردن اسم کرد: کم آبی ها قطعا بر قیمت محصولات پرآب تاثیرگذار است. سبزی خوردن هم از این قاعده مستثنی نیست. سبزی خوردن محصولی است که نیروی انسانی زیادی می طلبد. دستمزد کارگری که در سال گذشته 50 الی 60 هزار تومان بود، در حال حاضر 200 الی 250 هزار تومان است.

ساکن برجی گفت: پاکسازی سبزی و تمیز کردن آن، بسته بندی، حمل و نقل و... هم از مواردی است که بر قیمت سبزی اثر دارد. محصول سبزی خوردن گران نشده اما افزایش قیمت آن به علت گرانی عوامل متاثر بر این محصول است.

وی با اشاره به تاثیر خشکسالی بر کمیت و کیفیت سبزیجات گفت: معمولا سبزی را در اطراف شهرها می کارند. بر اثر خشکسالی سطح زیرکشت سبزی به شدت کاهش پیدا نموده و به علت همین خشکسالی هم کمیت و هم کیفیت سبزی تغییر پیدا نموده است. در واقع بخشی از افزایش قیمت سبزی خوردن ناشی از خشکسالی و کم آبی است.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: اگر هزینه های کارگری و کرایه حمل و نقل را حساب کنیم، با فروش سبزی حتی 2000 تومان عاید یک کشاورز نمی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1295

به "افزایش قیمت میوه به علت رشد هزینه های فراوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت میوه به علت رشد هزینه های فراوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید