افشای ابعاد تازه ای از نقش انگلیس در جنگ یمن؛ آموزش صدها پرسنل نظامی ائتلاف سعودی

به گزارش بازی ناتمام، یک پایگاه اینترنتی نوشت، داده های جدید نشان می دهند که نیروی هوایی انگلیس در سال 2019 پرسنل نیروی هوایی عربستان در زمینه کار با جنگنده هایی که برای بمباران غیرنظامیان در یمن استفاده شدند آموزش داده و در عین حال نظامیان انگلیسی به آموزش گروه های دیگری از نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان در تقریبا 12 پایگاه نظامی در داخل بریتانیا پرداخته اند.

افشای ابعاد تازه ای از نقش انگلیس در جنگ یمن؛ آموزش صدها پرسنل نظامی ائتلاف سعودی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به استرالیا از طریق کالج هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه دیلی ماوریک، صدها تن از پرسنل نظامی عربستان در سال 2019 آموزش هایی را در محل پایگاه های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در بریتانیا دریافت نموده اند در حالی که در همین سال یک دادگاه هر گونه صادرات جدید سلاح های ساخت انگلیس به عربستان را از بابت نگرانی های مربوط به نقض حقوق بشر توسط عربستان در یمن ممنوع نمود.

داده هایی متعلق به وزارت دفاع انگلیس که به دست Declassified UK رسید، نشان می دهند که سال گذشته میلادی بالغ بر 310 عربستانی در شش پایگاه متعلق به نیروی هوایی انگلیس در خود انگلیس و ولز آموزش دیدند. در همین حال همچنان یک سری آموزش ها برای خلبانان عربستان همچنان در دست اجرا بوده و دوره های آنها تا چهار سال طول می کشند.

این داده نشان می دهند که 90 عربستانی در محل پایگاه هوایی کانینگزبی نیروی هوایی انگلیس در لینکلنشایر در زمینه کار با جنگنده تایفون در سال 2019 آموزش دیده اند. وزارت دفاع انگلیس در عین حال شفاف سازی نکرد که چه تعداد از این 90 نفر در زمینه خلبانی و چه تعداد به عنوان پرسنل مستقر در روی زمین آموزش دیده اند.

همچنین Declassified UK فاش ساخت که 180 تن از پرسنل عربستانی در محل کالج آموزش های فنی دفاع کاسفورد متعلق به نیروی هوایی انگلیس در شراپشایر واقع در غرب انگلیس طی سال گذشته میلادی آموزش دیده اند.

وزارت دفاع انگلیس قبول نکرد که تعیین کند عربستان در کاسفورد چه دوره هایی را دیده اند هر چند که این موضوع قبلا تعیین شده که آنها در دوره های مهندسی ایروسیستم های جنگنده تورنادو که مورد استفاده عربستانی ها برای بمباران یمن نهاده شد، شرکت نموده اند.

این دوره ها برای دانشجویان نظامی عربستان در کاسفورد در حالی ادامه یافت که دو دانشجوی افسری عربستانی در سال 2016 از بابت ارتکاب تجاوز در نزدیکی این پایگاه بازداشت شدند.

طبق یک پست نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در فیسبوک، جیم تورلی، یک فرمانده ارشد این نیرو در ژوئیه 2019 از سمت ریاست بخش آموزش های فنی کاسفورد استعفا داد تا پستی در ریاض را پذیرا گردد.

پایگاه Declassified UK همچنین دریافت که 10 خلبان ارشد عربستانی در سال 2019 در پایگاه های کرانول و بارکستون هیث متعلق به نیروی هوایی انگلیس در لینکلنشایر و همچنین پایگاه ویترینگ در کمبریجشایر در شمال لندن در زمینه آموزش های ابتدایی پرواز دوره دیده اند.

تعداد 30 خلبان عربستانی دیگر هم در زمینه چگونگی پرواز سریع با جت ها در پایگاه آر ای اف وَلی در آنگلسی واقع در شمال ولز در 2019 آموزش دیدند.

اندرو اسمیت، سخنگوی کمپین علیه تجارت سلاح گفت، این یافته ها حاکی از ابعاد تبانی میان لندن و ریاض هستند.

از مجموع بالغ بر 600 نظامی ارتش های 21 کشوری که نیروی هوایی انگلیس در سال گذشته میلادی نظامیانشان را مورد آموزش قرار داد، اکثرا متعلق به حکومت های سرکوبگری بودند که مشتری سلاح های انگلیسی هستند.

بعضی از آنها حامی جنگ عربستان علیه یمن نظیر اردن و کویت بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 588

به "افشای ابعاد تازه ای از نقش انگلیس در جنگ یمن؛ آموزش صدها پرسنل نظامی ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای ابعاد تازه ای از نقش انگلیس در جنگ یمن؛ آموزش صدها پرسنل نظامی ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید