انتقاد از عدم بازسازی عمارت وثوق الدوله تهران

به گزارش بازی ناتمام، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، انتقاد از عدم بازسازی عمارت وثوق الدوله تهران صورت گرفت.

انتقاد از عدم بازسازی عمارت وثوق الدوله تهران

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قضیه چیست؟

افشین حبیب زاده در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران می بایست با افتتاح حسابی، درآمدهای حاصل از جریمه قطع درختان را صرف خرید باغات شهر تهران می کرد، گفت: برهمین اساس سال گذشته دو باغ وثوق الدوله و عبقری بدلیل کمبود سرانه فضای سبز موجود در مناطق 14 و 17 از بنیاد مستضعفان خریداری شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در باغ وثوق الدوله با حفظ درختان قدیمی، بازپیرایی متناسب با سبک باغ ایرانی - اسلامی صورت پذیرفته و امکاناتی نظیر زمین بازی و ورزش، حیاط مراکشی، تاکستان، آبنما و گل گشت در نظر گرفته شده، اظهار کرد: عمارت وثوق الدوله که لوکیشن سریال شهرزاد بود از آینه کاری و نقاشی های زیبا و منحصر بفرد برخوردار است که اتاقهای آن با تزئینات چوبی ظریف و شیشه های رنگی مزین شده اند. نکته قابل تامل در این خصوص خرابی های به جا مانده از ساخت سریال شهرزاد است که در دوره تملک بنیاد مستضعفان بر آن عمارت اتفاق افتاده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران به تعویق بهره برداری از بوستان وثوق الدوله بدلیل بازسازی و استحکام بخشی عمارت آن اشاره نمود و گفت: اخیرا کارشناسان معاونت نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدهای دوره ای خود از پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای، از این باغ بازدید نموده که طبق گزارش آنان، محوطه باغ آماده سازی شده و در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید، اما تا به امروز در مورد بازسازی و استحکام بخشی عمارت هیچگونه اقدامی صورت نپذیرفت. وی تاکید نمود: بهره برداری از این بوستان، بدون توجه به زیباسازی نما، بازسازی و استحکام بخشی بنا قابل تامل است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 670

به "انتقاد از عدم بازسازی عمارت وثوق الدوله تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از عدم بازسازی عمارت وثوق الدوله تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید