ایلان ماسک تأیید کرد که تسلا هدف حمله بدافزار قرار گرفته است

به گزارش بازی ناتمام، مدیرعامل تسلا حمله بدافزار علیه این شرکت را جدی خواند و اشاره نمود که هدف این بدافزار کارخانه بزرگ تسلا در نزدیکی شهر رینو نوادا بوده است.

ایلان ماسک تأیید کرد که تسلا هدف حمله بدافزار قرار گرفته است

در حالی که به دنبال پیروزیت های اخیر از جمله بازگرداندن پیروز فضانوردان ناسا از ایستگاه فضایی بین المللی، سهام اسلان ماسک به 1.9 میلیارد دلار رسیده است، حمله نرم افزاری خرابکارنه به یکی از تأسیسات شرکت تسلا خنثی شد.

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته شکایتی را منتشر کرد که در آن حمله خنثی شده علیه یک شرکت در اسپارکس نوادا توضیح داده شده بود. در این شکایت نامی از شرکت خاصی برده نشده بود اما با توجه به اینکه تسلا کارخانه ای برای فراوری باتری ها و موتورهای الکتریکی در اسپارکس دارد، چندین خبرگزاری گزارش دادند که هدف بدافزارها این شرکت بوده است.

به گفته این وزاتخانه ایگور ایگورویچ روس (Egor Igorevich Kriuchkov) برای پخش بدافزار در شبکه شرکت، کوشش نموده یکی از کارکنان تسلا را استخدام و به او رشوه دهد.

این بدافزار برای نصب یک باج افزار طراحی شده بود و پرونده های قربانی را رمزگذاری می کرد. به گفته دادستان، این بدافزار از یک روش جدید استفاده می نماید به طوری که علاوه بر رمزگذاری فایل های قربانی، آن ها را به سرور هکر انتقال می داد.

لازم به ذکر است باج افزارها، نرم افزارهایی مخرب برای دریافت باج در ازای واگردانی اقدام خرابکارانه هستند و معمولا هکرها تهدید می نمایند که در صورت عدم پرداخت باج، اطلاعات را منتشر می نمایند.

نام کارمندی که هکر برای پخش باج افزار در کارخانه تسلا (گیگافکتوری) به دنبال او بوده اعلام نشده اما گفته می گردد که برای این کار 1 میلیون دلار به او پیشنهاد شده بود. پس از آن، کارمند به تسلا اطلاع داده و سپس FBI در جریان قرار گرفته است و از او برای به دام انداختن هکر یاری گرفته و در 22 آگوست (1 شهریور) پیروز به دستگیری او شده است.

عکس کاور: گیگافکتوری تسلا

Credit: SMNT

منبع: TechCrunch

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 681

به "ایلان ماسک تأیید کرد که تسلا هدف حمله بدافزار قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک تأیید کرد که تسلا هدف حمله بدافزار قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید