این کشور کانادای آسیای مرکزی است

به گزارش بازی ناتمام، طبیعت قرقیزستان بسیار چشم نواز و در نوع خود بی نظیر است. هر بیننده ای می تواند ساعت ها و روز ها در دامن طبیعت بکر آن وقت بگذراند و از آن لذت ببرد. آرامش و بکر بودن این منطقه تا جایی است که همگان ان را با کانادایی قدیم مقایسه می نمایند. کانادایی که هنوز صنعتی نشده است، هنوز شلوغ نشده است.

این کشور کانادای آسیای مرکزی است

با این که طبیعت در قرقیزستان بسیار متنوع و گوناگون است. اما می توان گفت که تقریبا 94 درصد از این کشور را کوهستان های سر به فلک کشیده تشکیل داده است. کوه هایی که هر کدام برای خودش یک اکوسیستم متفاوت را به وجود می آورد و انواع گوناگونی از جانواران و گیاهان در آن هستند که برای هر طبیعت دوست و توریستی می تواند زیبا و مجذوب نماینده باشد. از هیمن رو اکوتوریسم در این منطقه بسیار رایج است.

در واقع باید گفت یکی از دلایل مجذوب نمایندهیت بالای این منطقه طبیعت کوهستانی بکر و دست نخورده، آن است. محیط زیستی پاک و سالم که این رو زها در کمتر نقطه ای از دنیا دیده می گردد. از سوی دیگر یکی از مهمترین پدیده های قابل مشاهده در کوهستان های قرقیزستان رودخانه های زلال است که در طول سال توریستان بسیاری برای تماشا آن یا قایق سواری به کرانه های آن می فرایند. در دل کوهای قرقیزستان دریاچه هایی بی نظیری قرار دارند که در نوع خود واقعا تماشای هستند. نام یکی از مشهور ترین این دریاچه ها ایسیک کول است. که هر ساله هزاران توریست داخلی و خارجی به آن می فرایند.

قرقیزستان با توجه به نزدیکی به ایران و مقرون به صرفه بودن سفر به این کشور و امت و سرگرمی مقرون به صرفه می تواند یک مقصد جالب توجه برای طبیعت دوستان و اکوتوریست های ایرانی باشد. به نظر می رسد صاحبان تور و آژانس های توریستی باید سریع تر برای راه اندازی تور از ایران به این کشور زیبا اقدام نمایند

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1240

به "این کشور کانادای آسیای مرکزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کشور کانادای آسیای مرکزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید