بخش خصوصی در پروژه های شهری زنجان سرمایه گذاری می کند

به گزارش بازی ناتمام، جواد رحمتی در گفتگو با خبرنگاران، جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمدهای پایدار برای استان از این طریق را جزو اولویت های کاری برشمرد و خاطر نشان کرد: شهرداری های شهرهای تابعه استان پروژه های دارای قابلیت سرمایه گذاری را برای معرفی به بخش خصوصی آماده کرده اند.

بخش خصوصی در پروژه های شهری زنجان سرمایه گذاری می کند

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان برای توسعه زیر ساخت های گردشگری، گفت: استان زنجان با برخورداری از آب و هوا و فضاهای تاریخی طبیعی ویژه و نیز مرکزیت عبور خطوط شمالغرب، شمال و غرب می تواند ترمینال و ایستگاه توقف مناسبی برای افرادی باشد که در این جهت حرکت می کنند.

رحمتی اضافه کرد: عبور جهت دسترسی به مرزهای زمینی با اروپا و راه دسترسی به آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان نیز ظرفیت دیگری برای استان زنجان محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان شرح داد: بازگشت سرمایه و توجیه مالی برای سرمایه گذاری در استان زنجان با وجود ظرفیت های نامبرده وجود دارد.

احداث بزرگترین سایت گردشگری و خدمات رفاهی تفریحی در جنوب زنجان

رحمتی با بیان اینکه برنامه های مناسبی برای جذب سرمایه های بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در گام بعدی زیرساخت های لازم اعم از آب و راه برای اجرای پروژه های بزرگ در جنوب شهر فراهم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: پروژه های گردشگری استان زنجان متناسب با ظرفیت های شهرستانی توزیع می شود.

رحمتی گفت: 40 درصد جمعیت زنجان در مرکز استان ساکن هستند و این موضوع در توزیع پروژه های گردشگری شهر زنجان به صورت ویژه ای مد نظر است.

وی با اشاره به توزیع پروژه های گردشگری در شهرستان های تابعه استان، بیان نمود: توسعه بسترهای گردشگری غار کتله خور در شهرستان خدابنده، افزایش امکانات رفاهی و اقامتی در شهرستان سلطانیه و حاشیه گنبد سلطانیه، راه اندازی موزه خطی که سیر تحول معماری ایلخانی را در قالب ماکت نمایش دهد و رونق بخشی به مجموعه شاه بلاغی و ساحل سازی رودخانه ابهررود در شهرهای ابهر و خرمدره و روستاهایی با بافت های ارزشمند در استان از جمله برنامه های در دست اجرا است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، بزرگترین سایت گردشگری و خدمات رفاهی تفریحی در جنوب زنجان و ابتدای جهت زنجان- تبریز و زنجان - بیجار به منظور بهره مندی مردم استان و مسافران این جهت ایجاد می شود.

ساماندهی زنجان رود

رحمتی درخصوص تعامل شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در تقویت زیرساخت های گردشگری، بیان نمود: هرگونه سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر ارتقای سطح خدمات به مردم موجب درآمدزایی بیشتر و تقویت اقتصاد شهری و در نتیجه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری می شود، بنابراین حمایت از سرمایه گذار به نفع شهروندان و شهرداری است.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به روستاهای دارای پتانسیل گردشگری، اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوعاتی از این قبیل در روستاها تازگی دارد، دولت می تواند با ارائه مشاوره و حمایت های مادی و معنوی، گردشگری را در روستاهای دارای قابلیت گردشگری تقویت کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: مقرر شده از محل اعتبارات دهیاری ها چند روستای دارای ظرفیت گردشگری تفریحی به صورت پایلوت مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی یادآور شد: در شهر زنجان به چند پروژه گردشگری اعم از سایت بزرگ جنوب شهر و مجموعه تفریحی گاوازنگ توجه ویژه ای شده است، به گونه ای که مکان سنجی پروژه در سایت جنوب شهر از پارسال عملی شده و لکه گذاری اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان اضافه کرد: علاوه بر پروژه گردشگری جنوب شهر، ساماندهی زنجان رود نیز مدنظر است، همچنین در شمال گاوازنگ علاوه بر ساماندهی این مجموعه، سایتی با معماری خاص به صورت صخره ای در قالب معماری ایرانی، آبشار و تراس در دامنه کوه طراحی شده و در حال اجراست. همچنین مراکزی به منظور خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران در طرح گاوازنگ دیده شده است.

به گفته رحمتی در این سایت مراکز خرید، رستوران گردان و فضای تفریحی ایجاد خواهد شد.

شهرداری زنجان 12 پروژه برای معرفی به بخش خصوصی آماده کرده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان شرح داد: در حال حاضر تاکید ما بر جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه ها در قالب سرمایه گذاری و مشارکتی است، به گونه ای که شهرداری های زنجان نیز پروژه های دارای قابلیت سرمایه گذاری را مهیا کرده اند.

رحمتی گفت: شهرداری زنجان 12 پروژه برای معرفی به بخش خصوصی آماده کرده، به گونه ای که رقم سرمایه گذاری آن ها بیش از اعتبارات چند ساله شهرداری های تابعه استان است.

وی ابراز امیدواری کرد که با جذب سرمایه گذار در اسرع وقت اجرای پروژه های گردشگری، تفریحی و خدماتی شهر اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در صورت بی توجهی، شهر زنجان طی دو سه سال آینده با بحران آب روبرو می شود، یادآور شد: با توجه به اینکه تا به امروز گامی در راستای اصلاح زیرساخت های مربوط به آب صورت نگرفت بود، بر آن شدیم تا با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت از تشدید بحران کم آبی در زنجان پیشگیری کنیم.

رحمتی ادامه داد: حفاری هشت چاه عمیق که حداقل 20 درصد به میزان بهره برداری می افزاید، آغاز شده و برای پشتیبانی از نیازهای آبی شهروندان در حال تجهیز است.

بیلان منفی سد تهم

وی با اشاره به بیلان منفی سد تهم، متذکر شد: اجرای بند سهرین یکی از برنامه ها برای بلندمدت بود که با توجه به شرایط موجود عملیاتی شدن آن توجیه مالی ندارد، بنابراین تکمیل سد مشمپا که زمان بر هم هست مدنظر قرار گرفت.

رحمتی درخصوص اصلاح شبکه فرسوده آب با توجه به محدودیت های مالی موجود، اولویت بندی را ضروری دانست.

وی همچنین افزایش حجم ذخیره سازی آب شهر زنجان را از دیگر برنامه های در دست اجرا برای مقابله با تشدید بحران کم آبی در زنجان گفت و گفت: 15 هزار مترمکعب در این زمینه مورد بهره برداری قرار گرفته و همین مقدار نیز در دست احداث است و به زودی به حجم ذخیره سازی اضافه کرده خواهد شد.

به گفته رحمتی با تمام این تمهیدات ضروری ترین موضوع در بخش آب صرفه جویی و درست مصرف کردن آب است که شهروندان باید به جد مورد توجه قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 282

به "بخش خصوصی در پروژه های شهری زنجان سرمایه گذاری می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی در پروژه های شهری زنجان سرمایه گذاری می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید