برای تغییر شهر طرح نهضت ملی مسکن چه کنیم؟

به گزارش بازی ناتمام، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تا کنون 350 هزار نفر برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران ثبت نام نموده اند گفت: متقاضیان ساکن تهران صرفا می توانند شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم را انتخاب نمایند و اگر در انتخاب شهر اشتباه نموده اند می توانند آن را اصلاح نمایند یا انصراف بدهند و مجددا نام نویسی نمایند.

برای تغییر شهر طرح نهضت ملی مسکن چه کنیم؟

خلیل محبت خواه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ثبت نام برای واحدهای طرح جهش فراوری و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) تا روز 15 آذرماه ادامه دارد. تا کنون 350 هزار نفر در استان تهران ثبت نام نموده اند و فرایند پالایش متقاضیان شروع شده است. افراد ساکن در تهران می توانند صرفا برای شهرهای تازه پرند، هشتگرد، ایوانکی و بعلاوه پاکدشت و رباط کریم تقاضا بدهند. کسانی که شهر خود را اشتباه انتخاب نموده اند نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند یا اگر این امکان وجود نداشت انصراف بدهند و دوباره ثبت نام نمایند.

وی اضافه کرد: برای سال اول 155 هزار و 555 واحد نهضت ملی مسکن برای استان تهران در نظر گرفته شده که تا چهار سال آینده، سالیانه حدود همین تعداد واحد تعریف می گردد.

آورده دهکهای اول تا سوم 20 میلیون، سایر دهکها 40 میلیون تومان

محبت خواه درباره آورده متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: برای دهکهای اول تا سوم 20 میلیون تومان آورده معین شده است. سایر دهکها 40 میلیون تومان پرداخت خواهند کرد. قیمت واحدها نیز بر اساس متراژ یا تعداد طبقات، متغیر است. سقف تسهیلات برای پنج شهر پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم 300 میلیون تومان است. البته اگر کسی در شهر تهران زمین داشته و قصد ساخت داشته باشد و بعلاوه از شروط پنجگانه نهضت ملی مسکن برخوردار باشد می تواند به ازای هر واحد 450 میلیون تومان دریافت کند.

سازندگان در تحویل واحدها تاخیر داشته باشند جریمه می شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، نرخ قراردادهای نهضت ملی مسکن با سازندگان را بر اساس لیست بهای سالیانه دانست و گفت: به طور مثال در امسال بر اساس لیست بهای 1400 با سازندگان قرارداد امضا می کنیم که هرچقدر طول بکشد نه تنها مشمول افزایش قیمت نخواهد شد بلکه اگر سازندگان در تحویل واحدها تاخیر داشته باشند مشمول جریمه می شوند. به طور کلی بر اساس تعداد طبقات، قراردادها بر اساس مدت زمان 12 تا 24 ماه منعقد می گردد.

محبت خواه تاکید نمود: از تمام انبوه سازان، سازندگان و کسانی که گرید کار دارند برای اجرای واحدهای جهش فراوری و تامین مسکن دعوت به همکاری می کنیم.

وی با بیان اینکه نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن ممنوع است گفت: آقایان مجرد بالای 18 سال مجاز به ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن هستند اما زمان تحویل باید حتما متاهل باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1400

به "برای تغییر شهر طرح نهضت ملی مسکن چه کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای تغییر شهر طرح نهضت ملی مسکن چه کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تغییر شهر طرح نهضت ملی مسکن چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید