بهبود روابط زوجین در دوران کرونا

به گزارش بازی ناتمام، یک روانشناس درباره بهبود روابط زوجین در دوران کرونا، توضیحاتی داد.

بهبود روابط زوجین در دوران کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ، حمیدرضا ذوالقدر روانشناس ، درباره بهبود روابط زوجین در دوران کرونا، گفت: از آنجایی که ازدواج یک قرارداد اجتماعی است، لذا ضرورت دارد که در این رابطه قوانین تعیین باشند و هر دو طرف نفع یکسان و احساس برد-برد داشته باشند.

وی اضافه نمود: زوجین در روزهای کرونایی برای حفظ و نگهداری ارتباط مابین خود باید کارهایی را انجام دهند تا از بروز اختلافات زناشویی و مشاجره جلوگیری نمایند.

این روانشناس با اشاره به راهکارهای جلوگیری از بروز اختلافات خانوادگی در میان زوجین در ایام کرونایی گفت: بهتر است زوجین در دوران خانه ماندن از سرگرمی های مشترک استفاده نمایند و به مرور خاطرات قبل و بعد از ازدواج خود بپردازند و به یکدیگر عشق بورزند و بیان نمایند که هنوز هم دوستت دارم.

ذوالقدر ادامه داد: زوجین در این ایام از ابراز محبت فیزیکی، نوازش و ... نسبت به همسر خود غافل نشوند، چراکه شناسایی زبان عشق موجب می گردد هر یک از طرفین (زن یا مرد) در کوتاه ترین زمان ممکن دل همسر خود را به دست آورد.

وی با بیان اینکه دوران در خانه ماندن زمان مناسبی برای بهبود روابط میان زوجین است و به عنوان یک مرحله از درمان بالینی محسوب شده و همین امر موجب پیشگیری از بروز بسیاری از مسائل در آینده می گردد، اضافه نمود: زوجین در این ایام فرصت دارند که موثرترین نحوه گفت وگو با یکدیگر را یاد بگیرند و راهی برای گذر از اختلافات و تفاوت های رفتاری شان پیدا نمایند.

این روانشناس توضیح داد: مهارت مدیریت مشاجره های زوجین و خودداری از انجام بعضی کارها که در گذشته موجب بروز اختلاف میان زن و شوهر می شد، باعث ایجاد حس مثبت در روابط افراد می گردد.

ذوالقدر گفت: در این میان انجام مشاوره و کنترل استرس از اهمیت خاصی برخوردار است و همفکری و همکاری در مسائل مختلف موجب تداوم رابطه برای تحکیم بنیان خانواده می گردد.

وی اضافه نمود: جالب است بدانید که افزایش سطح هورمون عشق در بدن هر فرد منجر به ایجاد آرامش و تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و اثرات مفیدی را هم در فرد و هم در خانواده به جای می گذارد.

این روانشناس گفت: زوجین باید برای تقویت روابط خود به دنبال حذف اصطلاحات منفی و تبدیل بحران کرونا به فرصت و دریافت اطلاعات از منابع معتبر مثل پزشک و متخصصان روانشناسی و... باشند تا بتوانند زندگی سالمی را برای خود شکل دهند.

ذوالقدر توضیح داد: زوجین برای استحکام روابط زناشویی خود باید در طول روز برای گفت وگوی سالم با یکدیگر و با رعایت حریم شخصی، زمان هایی را اختصاص دهند و در این میان به دنبال سرزنش و مقصر جلوه دادن یکدیگر نباشند و با تغییر نحوه مشارکت مثل (امشب شام را تو درست کردی، فردا شب من آشپزی می کنم و...) قدردان زحمات یکدیگر باشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 804

به "بهبود روابط زوجین در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود روابط زوجین در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید