تا خاتمه 1400 تمامی استان ها دارای طرح جامع گردشگری خواهند بود

به گزارش بازی ناتمام، ایسنا/ براساس سخنان معاون وزیر گردشگری، تا سرانجام 1400 تمامی استان ها دارای طرح جامع گردشگری خواهند بود.

تا خاتمه 1400 تمامی استان ها دارای طرح جامع گردشگری خواهند بود

طرح جامع گردشگری 19 استان تهیه شده است

ولی تیموری اظهار کرد: گردشگری کشور فرایند خوبی را در پیش داشت و در بازه سه سال، گردشگران ورودی به کشور حدود سه برابر افزایش یافت که با شیوع کرونا این فرایند متوقف شد.

وی با تأکید بر اینکه عادی انگاری کرونا همچنان اشتباهی عظیم است و سفر نباید جان مردم را با خطر روبرو کند، توضیح داد: حوزه گردشگری متعهد است تا عادی شدن شرایط از هرگونه اقدامی که به شیوع بیماری کرونا دامن بزند، جلوگیری کند.

تیموری اضافه کرد: دریافت مجوز سفرهای نوروزی برای گروه های تعریف شده به منظور حمایت از کسب وکارهای مرتبط و تقویت روحیه نشاط، سلامتی و شادابی در بین اقشار مختلف جامعه ضروری است.

وی بیان نمود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کوشش است تا با تضمین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط فعالان این حوزه، موافقت گشایش های مقطعی را در قالب تورهای برنامه ریزی شده و به صورت محدود و تحت نظارت از ستاد ملی کرونا دریافت کند.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری کشور با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو خبرداد و گفت: این برنامه برای بازه زمانی 10 سال آینده تدوین و تا خاتمه مردادماه سال 1400 آماده خواهد شد.

تیموری اعلام کرد: برای برخورداری از نقشه راه گردشگری در سطح استان ها، طرح های جامع گردشگری استان ها با توجه به ظرفیت های خاص هر یک از آن ها در حال تدوین است.

وی بیان نمود: توزیع سفر یکی از سیاست های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود که با تعریف مسیرهای جدید گردشگری، معرفی و توسعه محصولات جدید گردشگری، سعی کردیم این اتفاق را رقم بزنیم و تا حدودی پیروز بودیم.

تیموری گفت: گلستان بعنوان ایران کوچک از همه زیبایی ها، جاذبه ها و توانمندی های کشور برخوردار است و امیدواریم در حوزه گردشگری صندلی شایسته خود را بدست آورد. در راستای توسعه گردشگری گلستان توافقنامه ای با پنج کشور ساحلی خزر منعقد و مقرر شد اجلاسی نیز با حضور این کشورها در گرگان برگزار گردد که با توجه به شیوع کرونا بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 976

به "تا خاتمه 1400 تمامی استان ها دارای طرح جامع گردشگری خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا خاتمه 1400 تمامی استان ها دارای طرح جامع گردشگری خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید