ترامپ گزارش نیویورک تایمز درباره کشتن آمریکایی ها از سوی روسیه را نپذیرفت

به گزارش بازی ناتمام، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به جنجالی که مطلب نیویورک تایمز به وجود آورده و به تحرکات روسیه علیه سربازان آمریکایی در افغانستان اشاره دارد، تاکید نمود: جامعه اطلاعاتی ایالات متحده این موارد را فاقد اعتبار دانست.

ترامپ گزارش نیویورک تایمز درباره کشتن آمریکایی ها از سوی روسیه را نپذیرفت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی در یک سری پیغام های توییتری نوشت: جامعه اطلاعاتی به من خبر داد که آن ها این گزارش ها را معتبر ندانستند و بنابراین آن ها را به من یا مایک پنس (معاون رئیس جمهوری آمریکا) گزارش ندادند. احتمالا یک حقه ساختگی دیگر درباره روسیه است، شاید به دست اخبار جعلی نیویورک تایمز که می خواهد جمهوری خواستار را بد جلوه بدهد.

سخنان ترامپ اشاره ای به گزارش نیویورک تایمز است که آدینه منتشر شد. براساس این گزارش، مقام های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که یک واحد از اطلاعات ارتش روسیه به صورت محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نیروهای ائتلاف در افغانستان جایزه پیشنهاد داده بود.

براساس گزارش نیویورک تایمز، آمریکا چند ماه قبل به این نتیجه رسیده بود که این واحد اطلاعات ارتش روسیه که با کوشش های ترور و سایر عملیات محرمانه در اروپا با هدف بی ثبات کردن غرب یا انتقام از خائن ها ارتباط داشته است، سال گذشته میلادی به صورت محرمانه جایزه هایی را برای انجام حملات موفقیت آمیز پیشنهاد نموده بود.

این مقام ها گفتند، گمان می رود شبه نظامیان یا عناصر مجرم مسلح که از نزدیک با آن ها همکاری دارند، مقداری از پول جایزه را گرفته اند. راساس گزارش نیویورک تایمز، یافته های اطلاعاتی به دست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رسید و شورای امنیت ملی کاخ سفید این مساله را در یک نشست فوری اواخر مارس مورد آنالیز قرار داد؛ ادعایی که ترامپ رد می نماید.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان معتقد است که چنین ادعاهایی برای بدنام کردن طالبان است.

او با رد گزارش نیویورک تایمز گفت: کشتن و ترورهای هدفمند ما از سال ها پیش وجود داشته و ما از منابع خود این اقدامات را صورت دادیم. این موضوع پس از توافق با آمریکایی ها تغییر نموده؛ جان آن ها تضمین شده است و ما به آن ها حمله نمی کنیم.

طالبان همچنین در بیانیه ای جداگانه گفت: هدف از این گونه تبلیغات این است که در مقابل خروج نیروهایی آمریکایی مانع ایجاد گردد و اذهان حامی صلح در آمریکا ضعیف و مشوش گردد. در این بیانیه تاکید شد که طالبان ابزار دست هیچکسی نیست که برای اهداف دیگران استخدام گردد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین شامگاه یکشنبه در توییت دیگری نوشت: تیم جو بایدن فاسد تبلیغات غلط دارد. تقریبا همه موارد آن ها یک دروغ واضح است، درست بر خلاف آنچه آن ها می گویند و خیلی هم شرکای اخبار جعلی خودشان را دوست دارند.

جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر شنبه در یک سخنرانی مجازی گفته بود: اگر گزارش تایمز صحت داشته باشد، نشانگر یک افشاگری واقعا شوکه کننده است و خصوصا اینکه ترامپ از انجام اقدامات تلافی جویانه بازمانده است. این مساله نشانگر شکست ترامپ در حفاظت از جان نظامیان آمریکایی در افغانستان و ایستادن مقابل روسیه است.

سخنگوی کاخ سفید شنبه گفت، رئیس جمهوری آمریکا از اطلاعات ادعایی مبنی بر اینکه یک واحد اطلاعاتی روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی از طالبان در افغانستان یاری خواسته و برای این کار جایزه می داد، اطلاع نداشته است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 579

به "ترامپ گزارش نیویورک تایمز درباره کشتن آمریکایی ها از سوی روسیه را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ گزارش نیویورک تایمز درباره کشتن آمریکایی ها از سوی روسیه را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید