تقویت حافظه و تمرکز با چند ماده غذایی ساده

به گزارش بازی ناتمام، افزایش تمرکز سبب می شود سرعت و کیفیت انجام امور روزانه بهبود یابد. بهتر است بدانید که برخی مواد غذایی در افزایش تمرکز به ما کمک می کنند.

تقویت حافظه و تمرکز با چند ماده غذایی ساده

اخبار مربوط به مکمل های غذایی و مواد خوراکی باعث می شود تصور کنیم که آن ها می توانند هر کاری بکنند؛ از افزایش تمرکز و تقویت حافظه گرفته تا افزایش توجه و عملکرد مغزی. اما آیا واقعا چنین مواد غذایی وجود دارند؟ مصرف کدام مواد غذایی باعث افزایش تمرکز می شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سوالات با خبرنگاران همراه باشید.

کافئین شما را هشیارتر می کند

برای افزایش هوش، هیچ روش خارق العاده ای وجود ندارد اما برخی از مواد غذایی مثل کافئین به افزایش تمرکز کمک می کنند. کافئین را می توانید در قهوه، شکلات، نوشیدنی های انرژی زا و برخی داروها پیدا کنید.

شکر سبب افزایش هوشکمک می شود

مغز برای تامین سوخت خود، شکر را ترجیح می دهد. البته منظور از شکر همان گلوکز است که بدن شما بعد از هضم شکر و کربوهیدرات، تولید می کند. به همین دلیل مصرف آب میوه در کوتاه مدت می تواند به افزایش قدرت حافظه و توانایی فکری کمک کند.

برای سوخت رسانی به مغز، صبحانه مصرف کنید

اگر برای نخوردن صبحانه وسوسه شده اید باید بدانید که تحقیقات نشان داده اند صبحانه سبب تقویت حافظه کوتاه مدت و افزایش توجه خواهد شد. دانش آموزانی که صبحانه مصرف می کنند، عملکرد بهتری دارند.

ماهی، غذای مغز است

یکی از منابع پروتئین ماهی است که سبب بهبود عملکرد مغز می شود. ماهی سرشار از اسید های چرب امگا 3 است که برای سلامتی مغز، مهم هستند. رژیم های غذایی سرشار از ماهی سبب کاهش احتمال بروز حمله قلبی و زوال عقل می شوند. همچنین با افزایش سن، مصرف ماهی سبب تقویت حافظه می شود. برای بهبود سلامتی و عملکرد مغز، هفته ای دو وعده ماهی مصرف کنید.

روزانه آجیل و شکلات مصرف کنید

آجیل و سایر دانه ها منبع بسیار خوبی از ویتامین E هستند که باعث بهبود توانایی های شناختی همراه با افزایش سن می شوند. شکلات تلخ نیز منبع خوبی برای آنتی اکسیدان است و حاوی محرکی طبیعی مثل کافئین بوده که سبب افزایش تمرکز می شود.

آووکادو و غلات کامل مصرف کنید

اندام های حیاتی بدن انسان مانند قلب و مغز نیازمند جریان خون هستند. رژیم غذایی سرشار از غلات کامل و آووکادو باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کاهش کلسترول بد خون می شود. غلات کامل مانند ذرت و گندم کامل، فیبر و ویتامین E لازم را تامین می کنند. با اینکه آووکادو چربی دارد اما چربی های غیراشباع مونو سبب بهبود جریان خون خواهند شد.

برای یک روز عالی آماده شوید

آیا قصد دارید توانایی تمرکز خود را افزایش بدهید؟ روز خود را با یک رژیم سرشار از آب میوه، غلات کامل، ماهی سالمون و قهوه آغاز کنید. محققان توصیه های دیگری هم دارند:

  • خواب شبانه خوبی داشته باشید
  • به اندازه لازم آب بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید
  • برای کمک به هوشکمک، ورزش کنید
  • از مدیتیشن برای کسب آرامش فکر استفاده کنید

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب به این 5 دلیل به همبرگر لب نزنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1571

به "تقویت حافظه و تمرکز با چند ماده غذایی ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت حافظه و تمرکز با چند ماده غذایی ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید