جزئیات جدیدی از دوربین گلکسی S22 فاش شد؛ خبری از سنسور 200 مگاپیکسلی نیست

به گزارش بازی ناتمام، با توجه به اطلاعات جدیدی که پیرامون مشخصات دوربین گلکسی S22 منتشر شده است به نظر می رسد خبری از سنسور 200 مگاپیکسلی در این گوشی نیست.

جزئیات جدیدی از دوربین گلکسی S22 فاش شد؛ خبری از سنسور 200 مگاپیکسلی نیست

به گزارش پایگاه خبری کره ای The Elec, سامسونگ سال آینده هم از سه مدل پرچم دار از سری گلکسی S22 رونمایی خواهد کرد که شامل مدل استاندارد، پلاس و اولترا می شوند. طبق خبرهای منتشر شده اخیر، شنیده بودیم که حداقل مدل اولترا با تغییرات خوبی در بخش دوربین همراه خواهد بود اما ظاهرا این اتفاق نخواهد افتاد. مهم ترین چیزی که انتظار داشتیم در این گوشی ببینیم، استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی تازهی بود که گفته می شود در گوشی شیائومی 12 اولترا بکار گرفته خواهد شد اما ظاهرا گلکسی S22 اولترا باید با اعمال تغییرات اندک روی همان سنسور 108 مگاپیکسلی سال 2022 را به پایان برساند.

به صورت کلی گلکسی S22 اولترا روی پنل پشتی خود چهار دوربین خواهد داشت که همانطور که گفته شد شامل 108 مگاپیکسلی اصلی و 12 مگاپیکسلی فوق عریض به علاوه دو دوربین تله فوتو خواهند شد. دو دوربین اصلی و فوق عریض هم طی یک اقدام مثبت از لرزشگیر اپتیکال بهره می برند تا لذت عکاسی و فیلم برداری با آن ها چندین برابر شود. این اطلاعات از طریق افشاگر معروف یعنی Ice Universe هم تایید شد بنابراین می توانیم تا حد زیادی به آن اعتماد کنیم.

اما در رابطه با دوربین های تله فوتو هم باید بگوییم که ظاهرا یک تغییر بسیار کوچک را در این بخش شاهد خواهیم بود. سنسورهای تله فوتو در گلکسی S21 اولترا هر دو 10 مگاپیکسلی هستند و توانایی بزرگ نمایی 3 و 10 برابری اپتیکال را دارند. اما در گلکسی S22 اولترا آن دوربینی که توانایی زوم 3 برابری دارد 12 مگاپیکسلی خواهد بود در حالی که سنسور دوم همچنان 10 مگاپیکسلی است.

برای دوربین سلفی هم بار دیگر همان سنسور 40 مگاپیکسلی قدرتمندی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در دو نسل قبل هم شاهد استفاده از آن بودیم و همیشه هم در بررسی ها عملکردش عالی بود. در رابطه با این گوشی ذکر یک نکته اهمیت دارد و آن هم پشتیبانی از قلم S-Pen است. پیش تر شنیده بودیم که سامسونگ دیگر قصد ندارد گوشی های سری نوت را راهی بازار کند و امسال هم گلکسی S21 اولترا با پشتیبانی از قلم به نوعی قرار شد جای خالی سری نوت را پر کند. بنابراین قطعا سال آینده نماینده مورد انتظار سامسونگ از قلم به نام یک لوازم جانبی و نه قطعه ای درون خود گوشی پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین دوربین گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس هم تغییرات خاصی نخواهد داشت. طبق آنچه که شنیدیم، ظاهرا این دو گوشی بار دیگر از سه دوربین روی پنل پشتی خود بهره خواهند برد که شامل دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با قابلیت بزرگ نمایی اپتیکال 3 برابری می شود. همچنین یک دوربین 10 مگاپیکسلی هم به نام دوربین سلفی روی نمایشگر تعبیه خواهد شد.

شایعات و خبرهای قبلی از این موضوع حکایت داشتند که سامسونگ بالاخره در این گوشی ها از سنسور تازه و قدرتمند 50 مگاپیکسلی به جای 12 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد اما خب شرکت کره ای ترجیح داد همانند رقیب، سه سالی را با همان سخت افزار اما اندکی تغییر مثبت سر کند.

در حال حاضر می دانیم گوشی های سری گلکسی S22 از لحاظ پردازنده پیشرفت خوبی خواهند داشت و به اسنپدراگون 898 یا اگزینوس 2200 با پردازشگر گرافیکی AMD مجهز می شوند. اما این تغییرات قابل پیش بینی بودند. دوست داشتیم یک قابلیت نوآورانه یا مجذوب کننده در نماینده های سامسونگ ببینیم اما ظاهرا برای این اتفاق باید تا سال 2023 و رونمایی از گوشی های سری گلکسی S23 صبر کنیم. چون به نظر می رسد شرکت های نام دار تولید کننده گوشی هوشمند خیلی به تغییرات نوآورانه علاقه ای ندارند.

تامین کنندگان خیلی به فروش سری گلکسی S22 امیدوار نیستند

اما با پیشرفت روزافزون شرکت های چینی نظیر شیائومی و بکار گرفتن طراحی و قابلیت های خلاقانه در تولید گوشی، سامسونگ بیش از پیش خطر از دست دادن جایگاه خود را حس می کند. اتفاقا دو سال پیاپی این شرکت قافله را به هواوی و سپس شیائومی باخت و اصلا بعید نیست این اتفاق به صورت ادامه دار رخ دهد و شرکت تازهی را بعد از قریب به یک دهه به نام بزرگ ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان بشناسیم.

سامسونگ باید یک نوآوری خاص در گوشی هایش پیاده کند چون همین حالا هم تامین کنندگان خیلی به فروش این سری امیدوار نیستند. حتی حالا هم گوشی های سری گلکسی S21 به هر دلیلی که است اصلا فروش خوبی نداشتند و فعلا سامسونگ فقط توانست حدود 30 میلیون از آن ها را به فروش برساند تا این سری یکی از بدترین تجربه های سامسونگ در فروش گوشی های هوشمند باشند. حال باید دید آیا این فرایند ادامه دار خواهد بود یا سامسونگ فکری به حال این شرایط می کند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1276

به "جزئیات جدیدی از دوربین گلکسی S22 فاش شد؛ خبری از سنسور 200 مگاپیکسلی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدیدی از دوربین گلکسی S22 فاش شد؛ خبری از سنسور 200 مگاپیکسلی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید