جزئیات مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آخرین فرایند پالایش ثبت نامی های مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن را اعلام و در مورد ساز و کارهای ورود بخش مسکن به بازار سرمایه، توضیحاتی ارایه کرد.

جزئیات مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ترک اصل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در مورد ساز و کارهای ورود بخش مسکن به بازار سرمایه و همچنین پالایش های مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، به ارایه شرح پرداخت.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با یادآوری اینکه در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن حدود 530 نفر به وسیله سامانه اینترنتی و بیش از 800 هزار نفر به وسیله پیامک ثبت نام کردند، گفت: افرادی که در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به وسیله پیامک ثبت نام کردند به محض مناسب شدن شرایط بهداشتی جامعه، به آنها اعلام می گردد تا مدارک خود را در سایت tem.mrud.ir کامل نمایند تا امکان پالایش آنها وجود داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افرادی که در مرحله دوم ثبت نام اقدام ملی مسکن به وسیله سامانه اینترنتی ثبت نام کردند که در حدود 530 هزار نفر بودند پالایش اصلی آنها که موضوع فرم ج بوده تمام شده و ظرف چند روز آینده به جامانده پالایش ها که شامل مالکیت سندی و ملکی است انجام می گردد و به آن دسته از متقاضیان که پالایش آنها مثبت ارزیابی گردد پیامکی ارسال خواهد شد تا برای تشکیل پرونده اقدام نمایند.

محمودزاده همچنین درباره حضور بخش مسکن در بازار سرمایه و امکان بهره مندی از این فضا برای فعالان بخش مسکن، شرح داد: در مورد استفاده از بازار سرمایه و ورود بخش مسکن به بازار سرمایه، با توجه به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش فراوری مسکن، تعادل بخشی به بازار مسکن و جبران کمبودهایی که وجود دارد، پیش تر با سازمان بورس توافقاتی حاصل و پروژه هایی هماهنگ شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای ورود یک سری از شرکت های ساختمانی به صندوق زمین و مسکن مسائل و موانع قانونی وجود داشت، اصلاح آیین نامه قانون ساماندهی در مدار انجام نهاده شد که اصلاحات قبلا به دولت ارسال شده بود. هم اکنون و تا این تاریخ اصلاح قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و فراوری مسکن به تصویب کمیته های تخصصی دولت رسیده است و پیش بینی می گردد که در جلسات اصلی دولت و به زودی مصوب گردد و قابلیت اجرایی یابد.

محمودزاده گفت: با تصویب و ابلاغ اصلاحات قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و فراوری مسکن، حجم زیادی از پروژه های فراوری انبوه مسکن و خدمات در سراسر کشور به وسیله بورس معرفی می شوند تا افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری هستند در این بخش سرمایه گذاری نمایند. با این روش، هم ارزش افزوده و هم سرمایه گذاری مطمئنی در بازار اقتصادی ایجاد می گردد.

وی ادامه داد: به وسیله بازار سرمایه برای تامین منابع اقتصادی پروژه ها و موضوع تابلوی تخصصی مصالح ساختمانی توافقاتی صورت گرفته است که همه اینها با هدف سامان دهی بیشتر به این صنعت و امکان ورود سرمایه های خرد و متوسط به فراوری موثر مسکن است که انتفاع مناسبی نیز برای صاحبان سرمایه داشته باشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 483

به "جزئیات مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید