خبرنگاران رشد 75 درصدی سقف صدور ضمانتنامه تعاونی ها

به گزارش بازی ناتمام، تهران - خبرنگاران - معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سقف صدور ضمانتنامه تعاونی ها توسط صندوق ضمانت گذاری تعاون به میزان 75 درصد افزایش یافت.

خبرنگاران رشد 75 درصدی سقف صدور ضمانتنامه تعاونی ها

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

محمد کبیری روز دوشنبه در مراسم وبینار بین المللی تجربه نگاری الگوهای کسب و کارهای تعاونی در کشورهای منتخب گفت: این وبینار با حضور نمایندگان کشورهای مختلف از چین، فرانسه، ساحل عاج، اسپانیا، هندوستان و چین برگزار گردید که تجربیات تعاونی های پیروز ارائه شد.

وی اضافه کرد: در حاشیه این وبینار امضای تفاهم نامه ای بین محمد شریعتمداری وزیرتعاون و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به منظور حمایت بیشتر از تعاونی های دانش بنیان و شتاب دهنده های دانش بنیان تعاونی در سراسر کشور که نتایج آن در تابستان اطلاع رسانی می گردد.

معاون تعاون وزیر تعاون گفت: به یاری صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک توسعه تعاون یک خط اعتباری برای تعاونی های دانش بنیان ایجاد نموده که تعاونگران در تعاونی های دانش بنیان می توانند به تمامی شعب بانک توسعه تعاون در سراسر کشور مراجعه با یاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون فرآیند اخذ تسهیلات را با نرخ ترجیحی تسهیل نمایند.

وی اضافه کرد: اتحادیه تعاونی های تسهیل گر افتتاح می گردد و درمجموع 41 تعاونی در سراسر کشور تشکیل می گردد که این خبر موید این است که سیاست وزارت تعاون برای محرومیت زدایی و توسعه مناطق روستایی به وسیله تشکیل تعاونی های روستایی و رساندن محصولات تعاونی های خرد به بازارهای مصرف به وسیله بنگاه های پیشران با یاری این اتحادیه تسهیل گری رخ می دهد و اولین طرح به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان خواهد بود و این مصوبه در سیاست اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت.

94 هزار تعاونی در کشور فعال است

کبیری گفت: بیش از 94 هزار تعاونی فعال در سراسر کشور در سه حوزه فراوریی، توزیع و خدماتی فعال هستند که 54 درصد در حوزه فراوریی فعالیت می نمایند.

وی درباره سهم تعاونی ها از اقتصاد کشور گفت: مشخص سهم اقتصاد تعاونی از جی دی پی کشور در اختیار وزارت تعاون نیست و با مذاکراتی که با مرکز آمار برای مشخص سقف سهم بخش تعاون در حوزه های مختلف و به وسیله سامانه جامع و هوشمند تعاونی های کشور اطلاعات لازم را در اختیار مرکز آمار قرار می دهیم.

معاون تعاون وزارت تعاون توضیح داد: در شرایط موجود کشور که شاهد پیامدهای منفی کووید 19 در کشور و تحریم های ظالمانه آمریکا بر کشور، براساس تجربیات جهانی تعاونی ها هستند که می توانند به افزایش تاب آوری مالی کشور یاری نمایند و جذب سرمایه های خرد مردمی در اقصی نقاط کشور و ایجاد اشتغال پایدار منطقه ای پیروز باشند.

وی درباره تسهیلات به تعاونی ها گفت: بانک توسعه تعاون، بانک تخصصی تعاونی ها است که سال گذشته بیش از 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت نموده است که طبق اساسنامه باید 70 درصد آنها به تعاونی ها پرداخت گردد.

کبیری اضافه کرد: در کنار سیاست دولت برای حمایت از بنگاه های مالی داشته است برای تثبیت و نگهداری نیروهای کار در بنگاه های مالی تعاونی ها نیز برای جذب تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کردند و با مذاکره وزیر تعاون با صندوق توسعه ملی به زودی خبری در کنار تسهیلات بانک توسعه تعاون بتوانیم از محل این صندوق در اختیار تعاونی ها قرار دهیم.

وی اظهارداشت: به محض اینکه بیماری کرونا شیوع یافت با جامعه تعاونگران گفت و گو کردیم و فراوریات آنها در بخش های مختلف که سلامت کشور به آن احتیاج داشت همچون فراوری گان، دستکش و مواد ضدعفونی نماینده با استانداردهای لازم راهنمایی کردیم.

کبیری گفت: به وسیله خط اعتباری لازم 110 میلیارد تومانی با همراهی صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون این منابع در اختیار تعاونی های فعال در این بخش قرارگرفت و از اسفندماه تا کنون ظرفیت فراوری تعاون در این بخش ها دو برابر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: تعاونی تامین احتیاج که متشکل از تعاونی ها و بنگاه های فراورینماینده پوشاک هستند خطوط فراوری خود را تغییر دادند و به یاری شبکه بهداشت کشور آمدند.

وی درباره یاری به تعاونی های آسیب دیده از کرونا گفت: ادارات کل مسائل تعاونی ها را رصد می نمایند و اگر مسئله ای بود به بانک توسعه تعاونی و صندوق ضمانت گذاری تعاونی معرفی می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 510

به "خبرنگاران رشد 75 درصدی سقف صدور ضمانتنامه تعاونی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 75 درصدی سقف صدور ضمانتنامه تعاونی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید