سفیر ایران در روسیه: منشاء مسائل خاورمیانه آمریکاست؛ آمادگی تهران برای یاری به مردم آمریکا

به گزارش بازی ناتمام، سفیر ایران در مسکو با تأکید بر اینکه تمامی مسائل خاورمیانه به دلیل اقدامات آمریکا و تروریست های تحت حمایت آنهاست، درباره عواقب بی توجهی واشنگتن به درخواست جهانی برای توقف اقدامات نظامی هشدار داد.

سفیر ایران در روسیه: منشاء مسائل خاورمیانه آمریکاست؛ آمادگی تهران برای یاری به مردم آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، که امروز، دوشنبه منتشر شد، چنین ابراز عقیده کرد، اتفاقاتی که طی سال های گذشته اتفاق افتاده ، نشان داده است که منشأ همه مسائل موجود در خاورمیانه اقدامات آمریکایی ها و همچنین گروه های تروریستی است که از آنها حمایت می نمایند.

جلالی تأکید کرد، در حالی که دبیرکل سازمان ملل متحد از جامعه دنیای تقاضا نموده تا در شرایط بحران شیوع بیماری کرونا در دنیا، هر گونه اقدام نظامی را متوقف نمایند ، ایالات متحده همچنان به اقدامات تحریک آمیز نظامی در عراق ادامه می دهد.

این دیپلمات گفت: ضمن اینکه این اقدامات با تقاضای رسمی دولت و مردم عراق برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی مغایرت دارد و می تواند منطقه را به سمت افزایش بی ثباتی و فاجعه سوق دهد.

کاظم جلالی با اشاره به اینکه ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا میخواهد بحران مصنوعی در منطقه ایجاد کند و از این طریق افکار عمومی را از مسائلی که ایالات متحده در مقابله با شیوع ویروس کرونا با آن روبرو است، منحرف سازد، اضافه نمود: ترامپ در مبارزه با بیماری کرونا بسیار بد عمل نموده و سهل انگاری زیادی نشان داده ، و از طرف دیگر تمامی دستاوردها در زمینه اشتغال زایی و بازار سهام را هم از بین برده است.

اگر اهداف آمریکا واقعاً بشردوستانه بود، تحریم ها را لغو می کرد

سفیر جمهوری اسلامی با اشاره به امتناع ایران از پذیرش یاری های بشردوستانه آمریکا ، شرح داد که اگر اهداف واشنگتن واقعاً انسانی بود ، آمریکایی ها تحریم های شدیدالحن یک جانبه علیه ایران و سایر کشورها را لغو می کردند. به گفته وی ، اظهارات مقامات واشنگتن درباره آمادگی برای یاری به جمهوری اسلامی صرفاً جنبه سیاسی دارد.

این دیپلمات یادآوری کرد که مقامات رسمی چندین کشور از جمله روسیه ، چین و حتی اتحادیه اروپا و همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد هم بارها بر لزوم لغو یا تعلیق این تحریم ها تأکید نموده ا ند ، ولی آمریکایی ها همچنان به گونه ای عمل می نمایند، انگار این مسئله اصلاً به آنها ربطی نداشته و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

آمادگی ایران برای یاری به مردم آمریکا، به رغم اختلافات سیاسی دو کشور

کاظم جلالی در عین حال اعلام نمود که ایران به رغم نگرش خصمانه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ، آماده است تا به مردم آمریکا در مبارزه با عفونت جدید ویروس کرونا یاری کند ، برای اینکه دفاع از جامعه دنیای، به مراتب مهمتر از اختلافات سیاسی بین کشورهاست.

وی همچنین اضافه نمود ، ایران احتیاج مبرم خود به ماسک های پزشکی ، دستگاه های تهویه هوا ، سیستم های تست تشخیص کرونا را قبلاً اعلام نموده بود و تا به امروز از سوی شماری از کشورها، از جمله روسیه، یاری های پزشکی دریافت نموده است.

سفیر جمهوری اسلامی در مسکو در پاسخ به سئوال دیگری اعلام نمود کار به روی راه اندازی فاز دوم نیروگاه هسته ای بوشهر، مطابق با توافقنامه های امضاء شده بین روسیه و ایران، همچنان ادامه دارد.

وی گفت: تحقق این طرح بر اساس توافقات دوجانبه در حال اجراست، با وجودی که تحریم های در نظر گرفته شده از سوی ایالات متحده علیه فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران همچنان ادامه دارد. البته در صورت اعمال تحریم ها ، ادامه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر کاملاً به تصمیم شرکت راس اتم روسیه بستگی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 447

به "سفیر ایران در روسیه: منشاء مسائل خاورمیانه آمریکاست؛ آمادگی تهران برای یاری به مردم آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در روسیه: منشاء مسائل خاورمیانه آمریکاست؛ آمادگی تهران برای یاری به مردم آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید