خبرنگاران مخاطبان جشنواره مجازی تئاتر خوزستان بیشتر از جشنواره های حضوری هستند

به گزارش بازی ناتمام، اهواز - خبرنگاران - معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مخاطبان سی و دومین جشنواره تئاتر خوزستان نسبت به دوره هاب قبلی و جشنواره های حضوری بسیار بیشتر هستند.

خبرنگاران مخاطبان جشنواره مجازی تئاتر خوزستان بیشتر از جشنواره های حضوری هستند

ناصر آریایی روز آدینه در حاشیه سی و دومین جشنواره تئاتر خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط فعلی کگردد و جهان و درگیری با ویروس کرونا در حال حاضر همه استان های کشور بنا بر محدودیت های اعمال شده برنامه های فرهنگی و هنری خود را به صورت مجازی برگزار می نمایند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خوزستان در بستر فضای مجازی گفت: بازدیدنمایندگان این دوره از جشنواره به نسبت سال قبل بیشتر بودند.

وی تاکید نمود: هنر تئاتر به گونه ای است که باید مخاطب،آن را به صورت زنده روی صحنه نمایش ببیند و با آن ارتباط برقرار کند اما به خاطر اهمیت حفظ سلامت هنرمندان و مردم شرایط به گونه ای رقم خورد که این جشنواره مجازی برگزار گردد.

آریایی توضیح داد: با توجه به این که این نخستین باری است که جشنواره مجازی برگزار می گردد از این رو تجربه جدیدی برای هنرمندان و متولیان داشته است از جمله مزیت های مثبت جشنواره می توان به مخاطبان بیشتر آن اشاره نمود.

وی اعلام کرد: پیش از این یک نمایش در پلاتو و با تعداد محدودی مخاطب روی صحنه می رفت اما اکنون نه تنها مخاطبان استانی بلکه مخاطبان بسیاری از سراسر کشور نمایش های راه یافته به این دوره از جشنواره را مشاهده کردند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: فیلم های آثار راه یافته به جشنواره بدون هیچگونه ادیت یا تدوینی در سایت جشنواره بارگذاری شدند و نمایش آن ها برای عموم مردم به وسیله سایت جنشواره آزاد است.

وی گفت: هر چند برگزاری مجازی خالی از کاستی نخواهد بود اما هدف اصلی ما از برگزاری این دوره از جشنواره در شرایط فعلی این است که چراغ تئاتر خاموش نگردد و گروه های نمایش بتوانند در این شرایط نیز کار خودشان را عرضه نمایند.

آریایی با بیان این که اجرای نمایش ها در روز اول بازخورد خوبی از سوی شرکت نمایندگان داشت اعلام کرد: از میان 31 گروه شرکت نماینده در جشنواره هشت گروه به جشنواره راه یافتند و به عقیده ما با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا حضور 31 گروه آمار بسیار خوبی محسوب می گردد.

به گزارش خبرنگاران سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان از چهارم تا ششم دی ماه به صورت مجازی برگزار می گردد علاقمندان به حوزه نمایش و تئاتر می توانند برای مشاهده نمایش های راه یافته به جشنواره سایت سی و دومین جشنواره تئاتر استان خوزستان مراجعه نمایند و به صورت آنلاین نمایش ها را در چهار سانس 15، 17، 19 و 21 مشاهده نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 893

به "خبرنگاران مخاطبان جشنواره مجازی تئاتر خوزستان بیشتر از جشنواره های حضوری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مخاطبان جشنواره مجازی تئاتر خوزستان بیشتر از جشنواره های حضوری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید