خروسک، تظاهر شایع اُمیکرون در بچه ها است

به گزارش بازی ناتمام، متخصص بچه ها و نوزادان مرکز آموزشی و درمانی قدس قزوین گفت: اخیرا و با شیوع اُمیکرون به عنوان سویه غالب ویروس کرونا در کشور شاهد بروز موارد متعدد خروسک هستیم که بیشتر از همه بچه ها کم سن تر بویژه بچه ها زیر پنج سال را مبتلا می کند.

خروسک، تظاهر شایع اُمیکرون در بچه ها است

به گزارش ایرنا، محمود وندایی با اعلام این مطلب اضافه کرد: خروسک، که در علم پزشکی به آن کروپ می گویند، بیماری است که بطور عمده در اواخر پاییز و اوایل زمستان در اثر ویروس های تنفسی شایع می شود.

به گفته این متخصص بچه ها و نوزادان مرکز آموزشی درمانی قدس قزوین علائم خروسک، شامل: تب و آبریزش بینی، سرفه، تنگی نفس و خس خس بلند سینه است.

وندایی اظهار کرد: ویروس اُمیکرون در بچه ها بیشتر از همه، راه های هوایی فوقانی را درگیر می کند؛ چون این راه ها، نسبت به بزرگسالان باریک تر است و همین موضوع احتمال انسداد را بالاتر می برد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این تظاهر بیماری، با دارو های ضد التهاب، مثل کورتون در بیشتر موارد قابل درمان است؛ یادآورشد: مهمترین نکته، مراجعه به موقع به مراکز درمانی است.

این متخصص بچه ها و نوزادان مرکز آموزشی و درمانی قدس قزوین هشدار داد که متأسفانه بسیاری از خانواده ها به علت ترس از مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی، باعث کهنه شدن بیماری در کودک، و طولانی تر شدن دوره درمان می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1542

به "خروسک، تظاهر شایع اُمیکرون در بچه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروسک، تظاهر شایع اُمیکرون در بچه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید