دانش آموزان 4 هزار مدرسه در کانکس درس می خوانند

به گزارش بازی ناتمام، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: 4 هزار مدرسه کانکسی در کشور وجود دارد که تلاش می کنیم با احداث مدارس مقاوم و درخور شان دانش آموزان بساط این مدارس را برچینیم.

دانش آموزان 4 هزار مدرسه در کانکس درس می خوانند

به گزارش ایسنا، مهرالله رخشانی مهر اظهار کرد: با تلاش همکاران در استان های مختلف کشور بساط مدارس خشتی و گلی برچیده شده و در رویکرد جدید سعی می کنیم تا نسبت به جایگزینی مدارس ایمن به جای مدارس کانکسی اقدامات و برنامه ریزی ها را انجام دهیم.

وی به سفر یکروزه خود به شمال استان اردبیل و بازدید از فضا های آموزشی سه شهرستان مغان اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار کلنگ زنی برای احداث مدارس جدید از محل تخریب و بازسازی سعی می کنیم تا تکمیل پروژه های نیمه تمام استان اردبیل را در اولویت قرار داده و در ایام دهه فجر شاهد افتتاح تعدادی از طرح های آموزشی باشیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: جای خوشحالی است که در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز تمام بخاری های نفتی و حتی گازی جمع آوری شده و حتی مدارس این شهرستان ها به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند.

رخشانی مهر به تخصیص 2 میلیارد تومان اعتبار ملی برای خرید تجهیزات مورد نیاز هنرستان ها اشاره و شرح داد: با تخصیص این مبلغ و خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز هنرستان ها و مدارس شاهد توزیع این اقلام در هفته های آینده در این مناطق خواهیم بود.

وی اضافه نمود: برای جمع بندی مصوبات سفر یکروزه به شمال استان اردبیل نشستی را با حضور نماینده پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز و مدیران مرتبط در سازمان نوسازی برگزار کرده و کمک های لازم را برای احداث پروژه های جدید آموزشی در این مناطق انجام خواهیم داد.

پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای تقویت زیرساخت های آموزش مجازی در بودجه 1400

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به اجرای طرح هدایت برای تامین تبلت دانش آموزی در مناطق محروم اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر با همراهی بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد اقدامات پشتیبانی در این زمینه اجرا شده و یا در مرحله اجراست.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: در اعتبارات سال 99 برای تامین تبلت و یا گوشی دانش آموزی منابعی در سازمان نوسازی و تجهیز مدارس پیش بینی نشده، اما در لایحه بودجه 1400 بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت های آموزش مجازی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با تخصیص این منابع از اردیبهشت ماه سال آینده سازمان نوسازی مدارس نیز نسبت به تامین تبلت دانش آموزی و توزیع آن در مناطق محروم اقدام خواهد کرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از سال های گذشته استخر و سالن های ورزشی با تامین منابع استانی در سطح کشور شروع شده که همچنان برخی از این پروژه ها نیمه تمام به حال خود رها شده است.

رخشانی مهر اضافه نمود: باید این پروژه ها از محل منابع استانی تکمیل و به بهره برداری برسد و سازمان نوسازی مدارس ردیف اعتباری در این حوزه ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 943

به "دانش آموزان 4 هزار مدرسه در کانکس درس می خوانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان 4 هزار مدرسه در کانکس درس می خوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید