دولت بایدن بودجه نظامی تکمیل دیوار مرزی را لغو کرد

به گزارش بازی ناتمام، دولت آمریکا گفت اختصاص بودجه وزارت دفاع برای تکمیل دیوار مرزی در جنوب این کشور لغو شده است.

دولت بایدن بودجه نظامی تکمیل دیوار مرزی را لغو کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اختصاص بودجه نظامی دولت برای تکمیل دیوار مرزی جنوب این کشور را لغو کرد.

به نوشته پایگاه خبری هیل، یک مقام کاخ سفید روز آدینه به وقت محلی بیان کرد: در راستای اعلام رئیس جمهور در رابطه با سرانجام دادن به تخصیص بودجه برای دیوار مرزی، هیچ مبلغ دیگری از سایر اهداف به ساخت دیوار مرزی تغییر راستا نخواهد داد.

او در ادامه گفت: امروز وزارت دفاع لغو تمام پروژه های ساخت دیوار با استفاده از بودجه های معطوف شده را لغو می نماید و در راستای بازگرداندن بودجه های عمرانی ارتش به اهداف مناسب قانونی گام هایی را برمی دارد.

به گفته این مقام آمریکایی، بودجه های بازگردانده شده، برای ساخت مدرسه برای بچه ها پرسنل نظامی، پروژه های نظامی در کشورهای متحد، تأمین هزینه های گارد ملی و حساب ذخیره تأمین تجهیزات نظامی صرف خواهد شد.

بایدن در بدو ورود به کاخ سفید، شرایط اضطراری اعلام شده از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای تأمین هزینه ساخت دیوار مرزی را لغو و ادامه این پروژه را به منظور بازبینی آن متوقف کرد.

قانون گذاران جمهوری خواه با اشاره به تصویب بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک در کنگره، این تصمیم بایدن را غیرقانونی توصیف نموده اند و کاخ سفید نیز در حال تهیه گزارشی درباره قانونی بودن توقف موقتی این پروژه است.

با این حال، چندی پیش، الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا در جلسه ای به کارکنانش گفته است، احتمالاً چراغ سبز بایدن برای تکمیل فواصل موجود در دیوار مرزی را دریافت خواهد نمود.

مایورکاس گفته بود: رئیس جمهور کاملاً واضح تصمیم خود را اعلام نموده است که شرایط اضطراری که اختصاص بودجه وزارت دفاع برای ساخت دیوار مرزی را میسر می کرد سرانجام یافته است.

وزیر امنیت داخلی آمریکا می افزاید: اما این تصمیم فضا را باز می گذارد تا دولت بتواند درباره بعضی نواحی معین از دیوار که احتیاج به بازسازی دارند یا پروژه هایی که باید سرانجام یابند، دست به تصمیم گیری بزند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1111

به "دولت بایدن بودجه نظامی تکمیل دیوار مرزی را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن بودجه نظامی تکمیل دیوار مرزی را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید