دکوراسیون منزل رنگ بنفش

به گزارش بازی ناتمام، امروزه طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین موضوعات در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل به شمار میرود . شرکت معماری و طراحی داخلی میتواند برای دکوراسیون داخلی منزل رنگ را بهترین گزینه برای تعریف فضا و ایجاد حس های مختلف در نظر بگیرد . رنگ ها میتوانند انواع و اقسام فضاهایی را که افراد خواستار آن هستند را به وجود آورند . اگر فضایی آرام و ملایم میخواهید یا اگر دنبال محیطی مهیج و شاداب هستید این رنگ ها هستند که میتوانند این فضاها را برای شما ایجاد نمایند . فقط باید بدانید که از چه رنگ و ترکیبات رنگی ای باید در کدام فضای خانه بهره ببرید تا به آنچه مدنظر و سلیقه شما است ، برسید .

دکوراسیون منزل رنگ بنفش

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ترک اصل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

یکی از این رنگ ها که در فضاهای داخلی خانه، دکوراسیون لوکس را به وجود می آورد رنگ بنفش است .

رنگ بنفش یکی از منحصر به فرد ترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار میرود . این رنگ که از ترکیب دو رنگ اصلی آبی و قرمز حاصل میگردد هم خاصیت تحرک و پویایی رنگ قرمز را دارد و هم ملایمت و آرامش بخش بودن رنگ آبی را ، که همین خاصیت این رنگ باعث شده است رنگی مناسب برای استفاده در فضاهای مختلف خانه باشد . فقط استفاده از آن به کمی جسارت در طراحی احتیاج دارد .

روانشناسی رنگ بنفش

رنگ بنفش را میتوان نماد قدرت و صلابت و ثروت دانست . به همین دلیل است که در کاخ ها و قصرهای شاهزادگان از این رنگ استفاده میشد چون میتواند دکوراسیون لوکس را برای فضاهای اشرافی و تجملاتی ایجاد کند .

این رنگ به دلیل ترکیبی که از قرمز و آبی دارد حالتی خنثی و رهایی بخش را برای افراد خلق میکند . از این رو این رنگ برای بیمارستان های روانی یا مطب پزشکان و روانپزشکان استفاده میگردد چون میتواند ترس و نگرانی و اضطراب را از افراد دور کند و حالتی رها و آزاد را برای آنها ایجاد کند .

این رنگ به عنوان رنگی شاد و جذاب فضاهایی مناسب را برای منازل به وجود می آورد .

استفاده از رنگ بنفش در فضاهای داخلی خانه

رنگ بنفش رنگی است که میتواند در تمام فضاهای داخلی خانه به کار رود و با رنگ های دیگر به خوبی ترکیب گردد و فضاهایی گیرا و جذاب را ایجاد کند . فقط برای استفاده از رنگ بنفش باید بدانید که از چه درجه تیره و روشنی این رنگ در کنار چه رنگ هایی باید استفاده کنیم و آن رنگ نیز برای اتاق خواب ، فضای نشیمن یا طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه مناسب تر عمل میکند .

رنگ بنفش در فضای نشیمن

همانطور که گفته شد رنگ بنفش میتواند فضایی لوکس و شیک را برای خانه ها ایجاد کند . اگر قصد دارید فضای نشیمن خود را به وسیله رنگ بنفش به چنین فضایی تبدیل کنید بهتر است از این رنگ در کنار رنگ سفید بهره ببرید . رنگ سفید میتواند قدرت رنگ بنفش را بیشتر نمایان کند . حال با توجه به سلیقه ساکنان خانه میتواند از رنگ های روشن تر و ملایم تر این رنگ در کنار رنگ سفید بهره ببرید تا فضایی آرام و راحت را به وجود آورید یا از درجه های تیره آن به همراه رنگ سفید بهره ببرید که میتواند شکوه و جلال خاصی به فضا بدهد . ضمناً این نکته را هم یادآور شویم متریال چوب و مبلمان چوبی میتواند در کنار رنگ بنفش فضاهایی منحصر به فرد را به وجود آورد .

نکته آخر نیز این است که در چرخه رنگی ، رنگ بنفش مکمل رنگ زرد به شمار میرود یعنی میتوان با استفاده از این رنگها حالت کنتراست جذابی را به وجود آورد . استفاده از این رنگ میتواند این گونه باشد که دیوار ها و سطوح رنگ بنفش را به خود بگیرند و مبلمان و کاناپه این فضا به رنگ زرد در بیاید که همین میتواند جذابیت فوق العاده ای برای آپارتمان به ارمغان آورد .

رنگ بنفش در اتاق خواب

رنگ بنفش میتواند حالتی رومانتیک و احساسی را به فضاها ببخشد ، به همین دلیل است که برای اتاق خواب زوج های جوان یا اتاق خواب های دختران از این رنگ میتوان استفاده های بسیاری کرد و فضاهایی باب میل این قشر پدید آورد . این رنگ میتواند در مبلمان اتاق خواب نیز به خوبی عمل کند و نمونه های زیبایی از تخت خواب ، فرش و پرده را با استفاده از این رنگ برای اتاق خواب ها ایجاد کرد .

منبع: هیرادانا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 645

به "دکوراسیون منزل رنگ بنفش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون منزل رنگ بنفش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید