رهبر کره شمالی خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی قاطع و تهاجمی شد

به گزارش بازی ناتمام، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در آستانه به خاتمه رسیدن مهلت معین شده از جانب پیونگ یانگ برای انجام گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با آمریکا، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه خاطرنشان کرد که کیم جونگ اون رهبر این کشور در نشست حزب حاکم خواهان اتخاذ تدابیر قاطع و تهاجمی برای تضمین امنیت شد.

رهبر کره شمالی خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی قاطع و تهاجمی شد

در این نشست که با هدف بحث و مصاحبه پیرامون محورهای سیاستگذاری و با حضور مقامات حزب کارگران کره شمالی برگزار گردید، رهبر کره شمالی اقدام در حوزه های سیاست خارجی، صنایع مهمات و نیروهای مسلح را پیشنهاد و بر لزوم اتخاذ تدابیر قاطع و تهاجمی جهت تضمین کامل حاکمیت و امنیت کشور تأکید کرد.

رهبر کره شمالی همچنین در خصوص موضوعات مربوط به مدیریت کشور و اقتصاد مصاحبه و اصلاح فوری شرایط خطرناک در بخشهای مهم صنعتی کره شمالی را به عنوان یک تکلیف ابلاغ کرد.

لازم به ذکر است که کره شمالی واشنگتن را به ارائه رهیافتی جدید برای ازسرگیری مذاکرات دوجانبه ترغیب کرد و هشدار داد در صورت عدم تحقق انتظارات این کشور از سوی آمریکا، کره شمالی یک راستا جدید و نامعین را برمی گزیند.

در همین حال، فرماندهان ارتش آمریکا معتقدند که این اقدام (یا همان راستا جدید نامعین) ممکن است شامل آزمایش یک موشک دوربرد باشد؛ آزمایشی که کره شمالی از سال 2017 به حالت تعلیق درآورده است.

از سوی دیگر، رابرت اُبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه و در حالیکه تنها دو روز تا سرانجام مهلت اعلام شده رهبر کره شمالی به واشنگتن باقی است، در اظهاراتی اظهار داشت: آمریکا می خواهد رهبر کره شمالی را به عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای متعهد کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص تهدید کرد: اگر رهبر کره شمالی تهدیدات قبلی خود را عملی کند، آمریکا مأیوس خواهد شد و به طور مقتضی واکنش نشان خواهد داد.

وی در ادامه ادعا کرد: چندین دولت جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بدون موفقیت با این موضوع روبرو شدند. اما رئیس جمهوری ترامپ راستا دیپلماسی شخصی را در این خصوص پیش گرفت و تا کنون نیز ما به موفقیت هائی رسیده ایم!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 168

به "رهبر کره شمالی خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی قاطع و تهاجمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شمالی خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی قاطع و تهاجمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید