روسیه واردات بعضی محصولات کشاورزی از ایران را ممنوع نمود

به گزارش بازی ناتمام، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: فدراسیون روسیه در نامه ای به رئیس گمرک داغستان تأکید نموده است واردات فلفل از ایران به علت آنچه نقض مکرر استاندارد های بهداشتی عنوان شده است، انجام نشود.

روسیه واردات بعضی محصولات کشاورزی از ایران را ممنوع نمود

به گزارش فارس، سیدرضا نورانی گفت: فدراسیون روسیه نامه ای به رئیس گمرک داغستان نوشته و تأکید نموده است واردات فلفل از ایران به علت آنچه نقض مکرر استاندارد های بهداشتی عنوان شده است، انجام نگردد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران توضیح داد: روسیه فلفل وارداتی از ایران را با ادعای نداشتن گواهینامه به جامانده سموم کشاورزی، مرجوع نموده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممنوعیت واردات تنها برای فلفل است یا سایر محصولات کشاورزی یا غذایی را هم در بر می گیرد؟ گفت: در این نامه که به زبان روسی نوشته شده و به فارسی ترجمه شده است، چندان غرض گویا نیست، اما در بخشی از نامه به فلفل اشاره شده است و در بخشی دیگر از نامه ظاهرا عنوان محصولات کشاورزی آمده است.

با اقدام اخیر روسیه، صد ها گلخانه دار در ایران بیچاره شده اند. به عنوان مثال، بسیاری از گلخانه داران کشور که طی ماه های اخیر با توجه به تقاضای بازار روسیه و سفارش تجار روسی، اقدام به فراوری فلفل دلمه ای کردند.

طبق توافق، قرار بود این محصولات طی ماه جاری به روسیه صادر گردد، اما به ناگاه با تصمیم گمرک روسیه، واردات محصولات کشاورزی ایران ممنوع شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1445

به "روسیه واردات بعضی محصولات کشاورزی از ایران را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه واردات بعضی محصولات کشاورزی از ایران را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید