رکورد سفر ایرانی ها به روسیه شکست

به گزارش بازی ناتمام، مدیر بخش همکاری های بین المللی توریستی در مسکو با اشاره به سفر 20 هزار و 500 نفر ایرانی به روسیه در سال 2022، گفت: ایران پس از ترکیه و هند، سومین کشوری است که بیشترین تعداد توریست را در روسیه دارد.

رکورد سفر ایرانی ها به روسیه شکست

به گزارش خبرنگاران یولیا سوندی کوا (Yulia Syundyukova) که همراه هیأت جهانگردی روسیه با هدف تبادل جهانگرد و ترغیب ایرانی ها برای سفر به روسیه، به ایران آمده بود، در گفت و گو با ایسنا درباره جریان جهانگردی بین دو کشور، اظهار کرد: ما ظرفیت زیادی را در ایران می بینیم. مقایسه سال 2021 با 2022 نشان می دهد، در سال 2021 تعداد جهانگردان ایرانی در روسیه زیاد نبود، اما تعداد آن ها در سال 2022 به حدود 20 هزار و 500 نفر رسید. این عدد قابل توجه است.

او افزود: اگر با ترکیه و هند مقایسه کنید که هر یک از این کشورها به تنهایی بیش از 30 هزار نفر مسافر را به روسیه فرستاده بودند، تعداد گردشگر های ایرانی در روسیه نیز قابل توجه است. ایران درحال حاضر پس از ترکیه و هند بیشترین تعداد جهانگرد را در روسیه دارد.

مدیر بخش همکاری های بین المللی گردشگری در مسکو بعلاوه از افزایش ماندگاری مسافران ایرانی در روسیه اطلاع داد و گفت: در سال 2021 اگر میانگین اقامت گردشگر های ایرانی در روسیه سه تا چهار روز بود، در سال 2022 میانگین اقامت جهانگردان و مسافران ایرانی در روسیه به 10 روز رسید.

سوندی کوا جریان سفر بین دو کشور را نیز رو به رشد دانست و اعلام کرد: سفر هیأت های تجاری بین دو کشور به شدت زیاد شده است.

او درباره لغو ویزا بین ایران و روسیه که براساس توافق دو کشور قرار بود اجرا گردد، گفت: ما در این زمینه دائما سعی می کنیم با همکارانمان صحبت کنیم و تمام تلاشمان را می کنیم این توافق سریعتر به نتیجه برسد. تمام اطلاعات و مذاکرات صورت گرفته در اختیارمان قرار داده شده و ما هر روز در این زمینه بحث می کنیم که کجاها و در چه زمینه هایی می تواند یاری کند. ما امیدواریم این مذاکرات به زودی به نتیجه برسد و شاهد حجم زیادی از سفر بین دو کشور باشیم. پیش بینی می کنیم با لغو ویزا در سفرهای گروهی، حجم گردشگر ها دو تا سه برابر خواهد شد.

مدیر بخش همکاری های بین المللی گردشگری در مسکو اعلام کرد: هدف اصلی از سفر این هیأت، اعلام آمادگی به همکاران ایرانی بود و این که نشان دهیم شرکت های روس آماده اند هر نوع خدمات و یاریی را انجام دهند تا مسیر گردشگری بین دو کشور به جریان افتد.

سوندی کوا بعلاوه گفت: ما با چمدانی از دانش به روسیه برمی گردیم. روال این گونه است که هنگام سفر به کشوری باید اطلاعاتی را جمع آوری کنیم و معمولا ذهنیت مان نسبت به آن کشور تغییر می نماید. درباره ایران هم همین طور باید باشد، وقتی برگشتیم درباره ایران توضیحات و حرف های بیشتری خواهیم داشت.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 29 بهمن 1401 بروزرسانی: 29 بهمن 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1698

به "رکورد سفر ایرانی ها به روسیه شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد سفر ایرانی ها به روسیه شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید