ساراس ایتالیا 160 میلیون یورو بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت کرد

به گزارش بازی ناتمام، شرکت پالایشگاهی ساراس ایتالیا 160 میلیون یورو از بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت و خاطرنشان کرد بدهی این شرکت به ایران به طور کامل در سال 2017 تسویه خواهد شد.

ساراس ایتالیا 160 میلیون یورو بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت پالایشگاهی ساراس ایتالیا 160 میلیون یورو (177 میلیون دلار) از بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت نموده و مدیر اقتصادی این شرکت گفته که کل بدهی ساراس به تهران بابت نفت خریداری شده قبل از تحریم ها سال آینده تسویه خواهد شد.

تحلیلگران برآورد نموده اند که بدهی این شرکت ایتالیایی به ایران حدود 350 میلیون یورو باشد. به گفته مقامات شرکت ساراس، این شرکت 50 میلیون یورو در سه ماهه دوم و 110 میلیون یورو در سه ماهه سوم سال جاری به ایران پرداخت نموده است.

فرانکو بالسامو، مدیر امور اقتصادی شرکت ساراس در کنفرانسی خبری در خصوص عملکرد اقتصادی این شرکت گفت: 100 میلیون یوروی دیگر تا خاتمه سال (به ایران) پرداخت خواهد شد... مابقی بدهی در سال 2017 پرداخت می گردد.

تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران در ماه ژانویه و پس از اجرایی شدن توافق هسته ای برداشته شده، اما روابط بانکی ایران با کشورهای دیگر همچنان با محدودیت هایی روبروست.

ساراس که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت روسنفت روسیه است، قبل از تحریم ها پس قابل توجهی از نفت خام خود را از ایران تامین می کرد.

این شرکت میزان سوددهی خود در سه ماهه سوم سال جاری را 100.5 میلیون یورو اعلام نموده که کمتر از پیش بینی 132 میلیون یورویی شرکت بوده است.

18

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 120

به "ساراس ایتالیا 160 میلیون یورو بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساراس ایتالیا 160 میلیون یورو بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید