ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی اعلام فراخوان کرد

به گزارش بازی ناتمام، تهران (پانا) - فراخوان ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی از سوی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مدولباس کشور منتشر شد.

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی اعلام فراخوان کرد

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دبیرخانه ستاد اجرایی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی- ایرانی و استفاده از قابلیت های طراحی، دوخت و فراوری در عرصه لباسهای مناسبتی، مذهبی، عاشورایی و ترویج شعائر دینی و تاثیر آن بر شئونات مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه، ششمین نمایشگاه لباسهای عاشورایی را در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می نماید.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، بزرگداشت شعائر دینی و احیای فرهنگ غنی عاشورا در راستای وظایف محوله به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است. ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها با نگاه دینی و طراحی لباس های مناسبتی، مذهبی و عاشورایی در گروه های سنی مختلف، تقدیر از زحمات پیشکسوتان، چهره های ماندگار و فعالان این عرصه در حوزه فراوری و توزیع، آنالیز نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم صفر و شیوه های انتقال فرهنگ عاشورا و نیز استفاده از علایم و نشانه های اقوام ایرانی در لباسهای مذهبی، عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس نأمانوس و نامناسب در مراسم عزاداری و هیئت های مذهبی، از دیگر اهداف ششمین نمایشگاه لباس عاشواریی عنوان شده است.

بخش های اصلی این نمایشگاه شامل : 1- بخش های مسابقه: پوشاک آقایان، پوشاک بانوان و پوشاک کودک و نوجوان 2-بخش رقابتی مجموعه سازان: طراحی پارچه و لباس فراوری شده کاربردی در بخش پوشاک آقایان، پوشاک بانوان و پوشاک کودک و نوجوان با موضوع و الویت موضوعاتی چون لباس عزاداری اقوام استان ها در ماه محرم و صفر، لباس های آئینی در مراسم عزاداری در تکایا و هیئت ها و مورد استفاده در ایام محرم و صفر، لباس مراسم تعزیه خوانی واقعه عاشورا، لباس مناسب راهپیمایی اربعین، طراحی لباس عاشورائیان با نگاه روزشمار واقعه عاشورا، طراحی پارچه با مضامین و اشعار مرتبط با موضوع عاشورا، طراحی داستان های وقایع عاشورا بر روی لباس، استفاده و به کارگیری اشعار محتشم کاشانی، عمان سامانی و ...، در طراحی لباس و پارچه و دیگر مضامین نوآورانه مرتبط با موضوع است.

همچنین بخش جنبی ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی شامل الف: نشست ها و کارگاه های آموزشی ب: مسابقه زنده ایده تا محصول ج: مسابقه زنده طراحی تصویرگری لباس عاشورایی و برگزاری کارگاه سه روزه (ورکشاپ) گرافیک خواهد بود.

علاقه مندان برای حضور در این نمایشگاه از روز دوشنبه 17خرداد ماه تا چهارشنبه 6 مردادماه فرصت دارند آثار خود را براساس ضوابط اعلام شده به نشانی تهران، خیابان حافظ، چهارراه کالج، جنب پمپ بنزین، کوچه هلال احمر، پلاک 6 کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ارسال و درصورت احتیاج با شماره تلفن های 66747829 - (021)، 66722312- (021) تماس بگیرند.

این نمایشگاه 18 تا 24 مرداد برگزار می گردد و مکان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1187

به "ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی اعلام فراخوان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی اعلام فراخوان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید