شناسایی 194 هزار واحد مسکن خالی برای اخذ مالیات

به گزارش بازی ناتمام، خبرنگاران-وزیر راه و شهرسازی گفت: تا به امروز 194 هزار واحد مسکونی خالی که مشمول مالیات بر خانه های خالی می شوند، شناسایی و به ساز امور مالیاتی کشور معرفی شده اند.

شناسایی 194 هزار واحد مسکن خالی برای اخذ مالیات

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، علی اسلامی در خصوص میزان شناسایی خانه ها و واحدهای مسکونی خالی برای اخذ مالیات گفت: تا به امروز 194 هزار واحد مسکونی خالی که مشمول مالیات بر خانه های خالی می شوند، شناسایی و به ساز امور مالیاتی کشور معرفی شده اند.

وی اضافه نمود: مبنای تشخیص ما برای شناسایی خانه های خالی اطلاعاتی است که از مرکز آمار ایران، سامانه جامع رفاه ایرانیان و سامانه ثبت اسناد و املاک به دست آورده ایم و در سامانه ملی اسکان وارد نموده ایم.

اسلامی ادامه داد: بعد از قرینه سازی این اطلاعات در سامانه ملی اسکان آمار واقعی خانه های خالی را احصا می کنیم و بر مبنای آن به هر فرد مالکی که بیش از 2 واحد مسکونی داشته باشد پیغام می دهیم که ملک خود را اجاره دهد و یا مالیات واحد خالی خود را طبق قانون بپردازد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که چرا در استان قزوین آمار سرشماری سال 95 نفوس و مسکن مبنای تشخیص تعداد خانه های خالی قرار گرفته است، بیان کرد: به هرحال بعضی خانه های خالی ما بدون تغییر شرایط از سال 95 تا امروز باقی مانده اند، اما قطعا آخرین شرایط خانه های خالی ملاک عمل ما خواهد بود.

اسلامی گفت: البته استان ها هم باید در این حوزه کمی سریع تر عمل نمایند تا بتوانیم آمار خانه های خالی در استان ها را مانند تهران به سرعت شناسایی نموده و با اختصاص مالیات به آنها مالکان آنها را وادار کنیم که واحد مسکونی وارد چرخه فروش و اجاره مسکن نمایند.

منبع : تسنیم

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 770

به "شناسایی 194 هزار واحد مسکن خالی برای اخذ مالیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 194 هزار واحد مسکن خالی برای اخذ مالیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید