طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه (تور ترکیه ارزان)

به گزارش بازی ناتمام، در این مقاله از قسمت کشور ترکیه قصد داریم تا به ترکیه برویم و در ادامه به طرز تهیه اسکندر کباب بپردازیم. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید…

طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه (تور ترکیه ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اسکندر کباب؛ غذایی ترکیه ای و خوشمزه است که شباهت هایی به دونر کباب دارد.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • شهر چشمه ترکیه
  • ساحل کاپوتاش ترکیه
  • شهر کمر ترکیه
  • طرز تهیه مانتی ترکیه
  • طرز تهیه بورک پنیر ترکیه

اسکندر کباب نوعی کباب ترکی (دونر) است که در واقع روی سیخ های چرخان عمودی رستوران های ترکی تهیه خواهد شد. به این ترتیب که تکه های نازک کباب روی نان تکه تکه شده قرار می گیرند و روی آنها سس گوجه به میزان زیاد و میزانی کره ذوب شده ریخته خواهد شد. اسکندر کباب ترکی همیشه با ماست سرو خواهد شد و گاهی یک کوفته گوشت هم روی آن قرار داده می گردد. این کباب ترکی خوشمزه را که از معروف ترین غذاها در استانبول است می توان در منزل هم تهیه کرد.

مرحله اول:

از روز قبل مواد طعم دهنده گوشت را تهیه نمایید و بگذارید گوشت تا صبح داخل آنها باقی بماند. برای این کار، پیاز را رنده نمایید یا داخل غذاساز بریزید و خرد نمایید طوری که تقریبا مایع گردد. پیاز را از یک صافی ریز تکذیب نمایید و آبش را داخل یک کاسه غیر فلزی بریزید و تفاله ها را دور بریزید.

مرحله دوم:

گوشت را به طور ورقه های باریک ببرید (یا از قصاب بخواهید این کار را برای شما بکند). ورقه ها را با بیفتک کوب یا با پشت یک قاشق چوبی تا جای ممکن نازک نمایید و به طور مستطیل های تقریباً 4 در 5 سانتیمتری ببرید.

مرحله سوم:

آب پیاز را در کاسه بزرگی با مرزنگوش، فلفل قرمز، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه مخلوط نمایید. ورقه های گوشت را داخل آن بریزید طوری که همه ورقه ها از مواد پوشیده شوند. سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم:

پیش از همه، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن نمایید تا گرم گردد. برای تهیه سس گوجه، روغن زیتون را داخل تابه ای بریزید و تابه را روی شعله میانه قرار دهید. رب گوجه و پودر فلفل قرمز را اضافه نمایید. کمی نمک و فلفل سیاه هم اضافه نمایید با آنها مخلوط نمایید. 2 پیمانه آب روی آنها بریزید و صبر نمایید تا به جوش بیاید. سپس زیر شعله را کم نمایید و بگذارید 10 دقیقه دیگر روی شعله باقی بماند.

مرحله پنجم:

نان را به شکل مربع های کوچک (حدوداً 3 سانتیمتری) ببرید و روی سینی فر بگذارید. سپس آنها را 5 دقیقه در فر قرار دهید تا گرم شوند.

مرحله ششم:

کمی روغن زیتون کف تابه ای بریزید و ورقه های گوشت را روی شعله زیاد سرخ نمایید (برای هر طرف حدوداً دو دقیقه کافی است). مراقب باشید بیش از میزان گوشت ها را سرخ ننمایید. در گوشه ای از تابه، گوجه های نصف شده و فلفل ها را هم سرخ نمایید.

مرحله هفتم:

زمانی که همه چیز آماده شد، اسکندر کباب ترکی را در بشقاب های بزرگ یا دیس بچینید. اول از همه نان های گرم شده را کف ظرف بچینید (گوشه ای از ظرف را برای ماست خالی بگذارید). بعد، ورقه های گوشت را به همین ترتیب روی نان ها قرار دهید. می توانید برای طعم بیشتر یک قاشق کره آب شده هم روی کباب بریزید. فلفل و گوجه را وسط ظرف یا در گوشه ای از آن بگذارید. سس گوجه تهیه شده را هم روی کباب بریزید و در آخر، کنار ظرف چند قاشق ماست بریزید.

نکته ها:

یک راه ساده تر و سریع تر برای تهیه اسکندر کباب استانبول این است که میزانی کباب ترکی ساده از یک دونر فروشی خریداری نمایید و بقیه مراحل را طبق دستور انجام دهید.

میتوانید برای نرم تر و خوشمزه تر شدن کباب میزانی آب گوشت چرب هم روی آن بریزید.

  • برای: 6 نفر
  • حاضر است در : 45 دقیقه
  • قول: شام, نهار
  • دسته بندی دستور آشپزی : کباب و کوفته
  • مواد لازم : پیاز, فلفل سبز, گوجه فرنگی, گوشت, ماست
منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1620

به "طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه (تور ترکیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسکندر کباب ترکیه (تور ترکیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید