عامل اصلی نیمی از مرگ و میر ها در دنیا

به گزارش بازی ناتمام، نتایج یک مطالعه نشان می دهد: استعمال سیگار و سایر عوامل خطرزا، عامل تقریبا نیمی از مرگ و میر های ناشی از سرطان است.

عامل اصلی نیمی از مرگ و میر ها در دنیا

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج مطالعه متخصصان آمریکایی، استعمال سیگار، مصرف مواد الکلی، اضافه وزن و سایر عوامل خطرزا عامل تقریبا نیمی از مرگ و میر های ناشی از سرطان در سراسر دنیا هستند.

سرطان دومین عامل مرگ و میر در دنیا است و قرار گرفتن در معرض عوامل خطر نقش کلیدی در بیولوژی و بار بسیاری از انواع سرطان ایفا می نماید. پزشکان دلایل دقیق ابتلا به سرطان را نمی دانند، اما عوامل خطری وجود دارد که می تواند احتمال ابتلای افراد به آن را افزایش دهد.

اکنون گروهی از متخصصان آمریکایی چگونگی تاثیر عوامل خطر در مرگ و میر ناشی از سرطان را در سطح دنیا آنالیز کردند. استعمال دخانیات، مصرف مواد الکلی و شاخص توده بدنی بالا (BMI) بزرگترین عوامل موثر در این موضوع هستند.

در مجموع، عوامل خطرزا عامل تقریبا 4.45 میلیون مرگ ناشی از سرطان در سال هستند.

به گفته متخصصان، این آمار نشان دهنده 44.4 درصد از کل مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر دنیا است. نیمی از مرگ و میر های ناشی از سرطان در میان مردان در سال 2019 به علت عوامل خطرزا بوده و در زنان بیش از یک سوم مجموع مرگ و میر های ناشی از سرطان تحت تاثیر این عوامل بوده است.

به گزارش روزنامه گاردین، متخصصان آمریکایی تاکید کردند: این مطالعه نشان می دهد بار سرطان همچنان یک چالش مهم بهداشت عمومی است که در سراسر دنیا در حال افزایش است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: halfgame.ir شناسه مطلب: 1609

به "عامل اصلی نیمی از مرگ و میر ها در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل اصلی نیمی از مرگ و میر ها در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید